تور استانبول: چرا سفر به استانبول را دوست دارم؟

به گزارش مجله عکس، استانبول دوست داشتنی

استانبول سال های زیادی است که قلب و روح ترکیه است. این شهر با داشتن جمعیتی بیش از 14 میلیون، تنها شهر دنیا است که در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است. گاهی افرادی را می بینم که به اشتباه فکر می نمایند که استانبول مرکز ترکیه است اما این شهر همچنان قطب مهم کسب و کار و پربازدید ترین مقصد گردشگری ترکیه می باشد. در سال 2014 این شهر مثل رم و میلان در فهرست برترین مقاصد گردشگری دنیا قرار داشت. بعضی از افراد آنقدر مجذوب این شهر می شوند که در زمان تعطیلات بارها و بارها به استانبول می فرایند و بعضی هم در این شهر خانه می خرند به طوری که جمعیت زیادی مهاجر از ملیت های مختلف استانبول را برای زندگی انتخاب نموده اند. کسانی که به این شهر می فرایند چه از گروه گردشگران باشند و چه برای زندگی به این محل رفته باشند همه در یک چیز مشترک هستند و آن این است که مجذوب این شهر زیبای تاریخی شده اند. می خواهم از دلایل خود برای سفر به استانبول بگویم، خبرنگاران را همراهی کنید.

تور استانبول: چرا سفر به استانبول را دوست دارم؟

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

شهر غذاهای خوشمزه

در آخرین سفر خود به استانبول به رستوران KFC رفتم و مشتاق بودم که مرغ های معروف آنجا را امتحان کنم. برای اولین بار سوشی خوردم و به وت برگر تکسیم رفتم، دراین غذاخوری می توانید غذاهای خیابانی مقرون به صرفه و خوشمزه ای را پیدا کنید و به این پی ببرید که بیرون غذا خوردن در استانبول چه تنوعی دارد! از رستوراهای غذاهای دریایی در محله اورتاکوی گرفته تا رستوران های گران، در این شهر می توانید هر غذایی که دلتان خواست را پیدا کنید.

شهر فرهنگ و تاریخ

من مجذوب تاریخ ترکیه شدم و چون این شهر، هم مرکز امپراتوری روم شرقی و هم مرکز عثمانی بوده برترین محل برای تاریخ دوستان می باشد. بخش قدیمی شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو واقع شده است. صدها موزه و کاخ های عثمانی مثل دلمه باغچه به طور کامل درباره سلسله عثمانی شرح می دهند. مسجد آبی که در سال 1616 به وسیله شاگرد معمار سینان، برجسته ترین معمار دوره عثمانی، ساخته شد و ایاصوفیه، کلیسا و مسجد سابق، به طور کامل آثار هنری دو تا از بزرگ ترین ادیان جهان را با هم ترکیب نموده اند.

تنگه بسفر

برای کنترل تنگه بسفر جنگ های زیادی در تاریخ رخ داده و افراد زیادی جان خود را از دست داده اند. امپراتوری روم شرقی به کلی اهمیت این تنگه را نادید گرفت و این باعث شد که سلطان محمد عثمانی کنترل قسطنطنیه را به دست بگیرد و حکومت آن ها را به سرانجام برساند. در عوض، سلطان های عثمانی در کناره تنگه بسفر قصرهای تابستانی زیادی ساختند. در این روزها می توانید پیاده در اطراف بسفر راه بروید و غرق تماشای این تنگه زیبا و خانه های اطراف آن شوید و یا می توانید با کروز در این تنگه گردش کنید. قایق سواری در تنگه بسفر از تفریحاتی است که معمولا هر گردشگری در سفر به استانبول آن را انجام می دهد. می توانید در این تنگه به مدت 2 ساعت سوار بر کروز گردش کنید و در حالی که محو تماشای قصرهای اطراف آن هستید از نسیم خنک آب لذت ببرید.

پل گالاتا

کمی پایین تر از تکسیم، محله کوچکی به نام کاراکوی و بیوغلو واقع شده است. در این محله من عاشق پل گالاتا و منظره پانورامایی آن از بالا هستم. خیابان ها پر از هتل ها، عبادتگاه های یهودی، موزه ها و مغازه های عجیب است، اگر کمی به سمت داون هیل بروید به پل گالاتا می رسید جایی که به ماهی گیرها و قایق های ماهی گیری شناور معروف است. در زیر این پل رستوران های زیادی با غذاهای دریایی خوشمزه را پیدا می کنید.

منبع: turkishtravelblog.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1977

به "تور استانبول: چرا سفر به استانبول را دوست دارم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: چرا سفر به استانبول را دوست دارم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید