انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی وارد فاز مطالعاتی شد

به گزارش مجله عکس، استاندار خراسان جنوبی گفت: برای نخستین بار طرح انتقال آب از دریای عمان به استان وارد فاز مطالعاتی شده که اجرای این طرح بزرگ یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی وارد فاز مطالعاتی شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، سید علی اکبر پرویزی ظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: دولت تدبیر و امید در مدت سه و نیم سال گذشته یاریها و مساعدت های بسیار مناسبی به شوراهای اسلامی و دهیاریها داشته که با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی ضمن گرامیداشت 9 اردیبهشت ماه روز ملی شوراها اضافه کرد: در 4 سال گذشته عملکرد شوراها و فعالیت هایی که در این زمینه انجام شده بسیار مناسب بوده که قابل قدردانی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه واگذاری امور، وظایف و اعتبارات به شوراها و بخش خصوصی از مهم ترین اولویت های کاری دولت یازدهم است اضافه کرد: کم کردن حجم دولت و نیز استفاده از توان بخش خصوصی و شوراها به عنوان یک اولویت مهم در دستورکار نهاده شد و در حال حاضر نیز این آمادگی وجود دارد تا سالن های ورزشی، فرهنگ سراها و طرح ها و پروژه هایی از این دست را با شرایط بسیار مناسب به بخش خصوصی و متقاضیان به شرط عدم تغییر کاربری واگذار کنیم.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه برای نخستین بار آبرسانی سیار روستایی به شوراها واگذار شد اضافه کرد: برای نخستین بار با 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار، ردیف اعتباری مجزایی برای این امر در نظر گرفتیم.

پرویزی واگذاری قیر رایگان به شهرداری ها را از جمله اقدامات دولت دانست و توضیح داد: برای نخستین بار مجوز بورس را برای پرداخت بدهی شهرداری ها اخذ کردیم که یاری بسیار خوبی به شهرداری ها محسوب می گردد.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و 500 میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری ها پرداخت شده است اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید چه از حیث اعتبارات و چه از حیث ماشین آلات و تجهیزات یاری های بسیار خوبی به دهیاری ها و شهرداری های استان انجام شده است.

استاندارخراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ردیف های ملی و متمرکز از کشور، اعتبارات بسیار مناسبی برای استان جذب کردیم اضافه کرد: در حال حاضر محور ارتباطی بیرجند - قاین فعال بوده و از پیشرفت فیزیکی مناسبی نیز برخوردار است.

وی احداث و تجهیز بیمارستان های استان را از دیگر اقدامات دولت در استان دانست و توضیح داد: جذب نیروی انسانی در کنار ساخت، تکمیل و تجهیز 4 بیمارستان و مرکز اورژانسی در استان از اقدامات بی سابقه ای است که از سوی دولت در استان به انجام رسید و امروز مردم استان از مواهب آن برخوردار هستند.

پرویزی تامین آب شرب استان را یکی از خواسته های مهم مردم استان دانست و توضیح داد: انتقال آب به استان به طرق مختلف، کارشناسی شده و به نتایج بسیارخوبی نیز تاکنون دست یافته است و با کوشش هایی که انجام شده برای اولین بار طرح بزرگ انتقال آب از دریای عمان به استان وارد فاز مطالعاتی شده و مطالعات آن آغاز شده است.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه 45 میلیون متر مکعب آب برای 35 سال آینده استان در این طرح پیش بینی شده است اضافه کرد: اجرای این طرح بزرگ یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد که امیدواریم روش های تامین این اعتبار هر چه سریع تر از سوی وزارت نیرو به نتیجه برسد.

پرویزی با بیان اینکه در حال حاضر مخازن بزرگ نفتی بیرجند با صرف اعتباری بالغ بر 35 میلیاردتومان در حال بهره برداری است، اضافه کرد: در موضوع گازرسانی نیز خدمات و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده پیروز به اخذ مصوبه دولت مبنی بر تخصیص 100 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد ویژه خسارت دیدگان از سرمازدگی در استان شدیم اضافه کرد: تسهیلات واگذار شده به مدت 10 سال زمان بازپرداخت خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اشاره نمود و اضافه کرد: شوراهای اسلامی نقش بسیار مهمی در ترغیب مردم به حضور در پای صندوق های رأی دارند که می توانند از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نمایند.

پرویزی با اشاره به اینکه شوراها در موضع نمایندگی مردم کمتر به ایفای نقش پرداخته اند اضافه کرد: شما نماینده مردم هستید و در این صندلی باید به رسالت خطیری که متوجه شما است بیشتر بپردازید تا به صندلی واقعی خود دست پیدا کنید.

وی شوراها را یاور مسئولان در بخش های مختلف دانست و اضافه کرد: باور دولت تدبیر و امید توجه به شوراها و تقویت آنها در حوزه های مختلف است و تاکنون این مهم را در عمل به اثبات رسانده که امید است این روند پرشتاب تر از گذشته همچنان ادامه داشته باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 439

به "انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی وارد فاز مطالعاتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی وارد فاز مطالعاتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید