اینفوگرافیک ، آخرین شرایط ایران در فراوری زباله به روایت اعداد ، کدام شهرهای جهان بیشتر از ما زباله فراوری می نمایند؟

به گزارش مجله عکس، فراوری انبوه زباله و تفکیک، دفع یا بازیافت آن یکی از چالش های اساسی مدیران شهری در اغلب نقاط جهان شده است. زباله های متفاوت و متنوعی که بسیاری از آنها محیط زیست را نابود نموده و کره زمین را در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

اینفوگرافیک ، آخرین شرایط ایران در فراوری زباله به روایت اعداد ، کدام شهرهای جهان بیشتر از ما زباله فراوری می نمایند؟

به گزارش خبرنگاران، بر اساس آمار world Population Review (سازمانی که داده های آماری جمعیتی به روز را درباره تمامی کشورها ارائه می دهد) در سال 2021 ایران رتبه 17 در فراوری زباله را داشته است.

بر اساس نتایج مطالعاتی که از سوی نشریه گاردین منتشر شده است، شهر نیویورک آمریکا به عنوان پرمصرف ترین و در عین حال اسراف کارترین شهر دنیا شناخته شده است؛ بدین معنی که بیشترین حجم مصرف انرژی و آب در نیویورک صورت می گیرد و در کنار آن مردم شهر نیویورک به صورت میانه دو برابر بقیه شهرهای دنیا زباله فراوری می نمایند، به نحوی که سالیانه 33 میلیون تن زباله در این شهر فراوری می گردد. بعلاوه در میان ابرشهرهای دنیا، مکزیکوسیتی پس از نیویورک، بیشترین مقدار زباله را فراوری می نماید که طبق آنالیز ها این رقم به 12 میلیون تن در سال می رسد. سومین فراورینماینده بزرگ زباله در میان ابرشهرها توکیوست. این شهر نسبت به مکزیکوسیتی بیش از 50 درصد بیشتر سکنه دارد اما اندکی کمتر از مکزیکوسیتی زباله فراوری می نماید.

شهر بمبئی نیز با فراوری روزانه 11 هزار تن زباله در رتبه پنجم فراوری زباله در دنیا قرار گرفته است؛ افزایش 50 درصدی زباله در کنار نبود سیستم جمع آوری زباله باعث شده تا دهلی از این منظر به عنوان یکی از آلوده ترین و کثیف ترین منطقه ها دنیا شناخته گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2183

به "اینفوگرافیک ، آخرین شرایط ایران در فراوری زباله به روایت اعداد ، کدام شهرهای جهان بیشتر از ما زباله فراوری می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، آخرین شرایط ایران در فراوری زباله به روایت اعداد ، کدام شهرهای جهان بیشتر از ما زباله فراوری می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید