این هوش مصنوعی جایگزین تکالیف مدرسه می گردد؟

به گزارش مجله عکس، زومیت نوشت: هوش مصنوعی اکنون می تواند مقاله های بسیار باکیفیتی بنویسد و شاید بهتر باشد معلمان نوع تکالیف محول شده به دانش آموزان را تغییر دهند.

این هوش مصنوعی جایگزین تکالیف مدرسه می گردد؟

هوش مصنوعی ChatGPT ابزاری قدرتمند است که می تواند گفتاری شبیه انسان فراوری کند. البته شاید این ویژگی برای بعضی مدارس چالش هایی ایجاد نموده باشد. مدرسه آلین در جنوب شرقی لندن میخواهد به علت دردسترس بودن چت باتی مثل ChatGPT، از ارائه تکلیفی مثل انشا به دانش آموزان خودداری کند. به گزارش تایمز، دانش آموزان می توانند با ابزار هوش مصنوعی و با کمترین سعی و کوشش، تکالیف مدرسه خود را انجام دهند.

درحالی که هوش مصنوعی، فناوری نوی محسوب نمی گردد اما ChatGPT آن را در شکلی ساده، دردسترس عموم مردم قرار داد. همان طور که ویندوز سنترال اشاره می نماید، این ابزار در نوامبر 2022 راه اندازی شد و از آن موقع به سرفصل خبرهای سرتاسر دنیا تبدیل شده است. این چت بات حتی پیروز شد مقاله ای ارائه دهد که نمره A (بالاترین نمره ای که می توان در بریتانیا کسب کرد) را به دست آورد.

جین لونون مدیر مدرسه آلین گفت:

درحال حاضر بچه ها اغلب با استفاده از انشای تکالیف، براساس آن چه به آن ها تدریس شده است ارزیابی می شوند. واضح است ما در دنیایی زندگی می کنیم که بچه ها می توانند پاسخ های قابل قبولی برای هر سؤالی به دست آورند. پس این تصور که به سادگی از همین راه برای انجام تکالیف استفاده نمایند واقعیت خواهد داشت.- جین لونون

لونون در ادامه خاطرنشان کرد تکالیف درسی همچنان برای تمرین مفید خواهند بود، اما ارزیابی ها و تکالیف تحت نظارت برای به دست آوردن داده های قابل اعتماد درمورد اینکه آیا بچه ها درحال کسب مهارت ها و اطلاعات نو هستند یا خیر، موردنیاز است.

البته لونون درمورد احتمال عدم یادگیری محتوایی که به دانش آموزان اختصاص داده شده است، ابراز نگرانی کرد زیرا اگر آن ها تکالیف را انجام ندهند، نمی توانند از اشتباهات خود درس بگیرند. او می گوید:

مدرسه جایی است که ما یاد می گیریم چه کاری انجام دهیم و روش انجام کارهای مختلف چگونه است. علاوه براین در این مکان یاد می گیریم که چه کارهایی را نباید انجام داد، چگونه اشتباه کنیم و روش برخورد با اشتباهات چیست. همه ما می دانیم شکست خوردن، برای یادگیری و رسیدن به پیروزیت چقدر اهمیت دارد.- جین لونون

با ادامه پیشرفت هوش مصنوعی، نگرانی درمورد تکالیف دانش آموزان در مدارس احتمالاً توسعه خواهد یافت. پیش از این بعضی رسانه های خبری از چنین ابزارهایی برای فراوری محتوا استفاده نموده اند و دانشجویان و دانش آموزان نیز برای تقلب از آن بهره گرفته اند. حتی یک نویسنده از ChatGPT برای نوشتن کتاب یاری گرفته است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2238

به "این هوش مصنوعی جایگزین تکالیف مدرسه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این هوش مصنوعی جایگزین تکالیف مدرسه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید