طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار: باغ گلها اصفهان؛ دیدنی جالب و طبیعی در شهری تاریخی

به گزارش مجله عکس، اصفهان شهری تاریخی است که در آن مکان های دیدنی و مجذوب کننده بسیاری وجود دارند. یکی از مکانهای دیدنی و مجذوب کننده این شهر، باغ گلها اصفهان است. این باغ در میان دیگر عناصر، شور و حال دیگری را به شهر داد. با ما در این مقاله خواندنی و جالب همراه شوید تا بدانید باغ گل های اصفهان کجاست و از قیمت بلیط باغ گلها اصفهان آگاهی یابید.

طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار: باغ گلها اصفهان؛ دیدنی جالب و طبیعی در شهری تاریخی

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

معرفی یکی از زیباترین باغ گل های ایران

این باغ دارای 67000 مترمربع مساحت است و در کنار زاینده رود نهاده شد. باغ گلها اصفهان به وسیله شهرداری ساخته شد و شامل بخشهای مختلفی مانند بخشهای فرهنگی، هنری، تفریحی، آموزشی و تحقیقاتی است. در اینجا بعلاوه گونه های مختلف گیاهان وجود داشته که در باغی به سبک ایرانی و در کنار موارد دیگر قرار دارند. باغ گل بخشی از طرح اصفهان +22 است که با اجرای آن به بخش فضای سبز این شهر رونق بسیاری داد. در این مجموعه، باغ های مختلفی مانند باغ ایرانی، صخره ای، گیاهان دارویی و باغ رز قرار دارند. بعلاوه، در این باغ میتوان آب نماهای بسیار، مجموعه پرچین، آمفی تئاتر روباز و طرح گل فرشی ایرانی را مشاهده کرد.

ساختمان هایی که در این مجموعه قرار دارند، بطور سنتی طراحی شده اند تا با کلیت معماری اصفهان قدیم هماهنگی داشته باشند. این باغ براساس اقلیم خشک طراحی شد؛ به صورتیکه آب از فواره های کوچکی به سمت برکه می ریزند.

بخش های مختلف باغ

آب نما: برای آنکه آب نما تبدیل به آبشار طبیعی شود، از سنگهای مختلف رودخانه استفاده شده است. این آبشار 4 متر ارتفاع دارد و در قسمت شرقی باغ صخره ای است.

برکه: در قسمت جنوب شرقی این مجموعه، برکه ای ساخته شده تا بتوان انواع گیاهان آبزی را در این منطقه پرورش داد. بعلاوه، بدلیل وجود برکه، هوا در این قسمت بسیار خوب است.

محوطه باغ: در کل محوطه از انواع گیاهان و گل ها استفاده شده است. این گل ها دائمی، فصلی، یک ساله، دو ساله یا درختچه های زینتی هستند. راههای گذری این مجموعه به وسیله سنگ گرانیت سنگ فرش شده و این معابر حدود 5000 متر مربع مساحت دارند. در قسمت مرکزی این مجموعه، طرح فرش اصفهان به وسیله گل ها ساخته شد.

باغ رز: گل های رز مختلف در بخشی از این مجموعه کاشته شده اند که به نام باغ رز معروف است.

آمفی تئاتر روباز: در این مجموعه، آمفی تئاتری با ظرفیت 250 نفر در کنار باغ گل ها و انتهای راستا اصلی در نظر گرفته شده است. این آمفی تئاتر به وسیله تنه درختان تزئین شد.

گلخانه: در قسمت شرقی مجموعه، گلخانه ای با مساحت 700 متر در نظر گرفته شده است. در این گلخانه میتوان گل های بسیاری را حتی در زمستان نگهداری کرد.

باغ گیاهان دارویی و خوراکی: 132 گونه گیاه دارویی و خوراکی در این بخش از مجموعه وجود دارند. این گونه ها از منطقه های مختلفی گرفته شده اند.

باغ سوزنی برگان: در انتهای دریاچه ای، باغی به نام سوزنی برگان وجود داشته که در آن بیش از 86 گونه از این گیاهان در مساحت 2166 مترمربع قرار دارند.

باغ گیاهان پیازی: در 380 مترمربع از این مجموعه، 38 گونه گیاه پیازی که با اقلیم اصفهان سازگاری دارند، کاشته شده و فضایی زیبا را ایجاد نموده اند.

مجموعه گونه های زنبق: زنبق دارای گونه های مختلفی است که میتوان 46 گونه از آن را در این مجموعه دید. مجموعه گونه های زنبق در قسمت شرقی باغ و در کنار آمفی تئاتر با مساحت 900 مترمربع واقع شده است.

مجموعه پرچین: از انواع شمشاد و زرشک برای جدا کردن قطعات مختلف استفاده می شود.

مجموعه گونه های داوودی: در قسمت شرقی این مجموعه و در مساحت 900 مترمربع، گونه های مختلفی از گل داوودی را میتوان مشاهده کرد.

نرده های اطراف باغ: در اطراف باغ، نرده هایی نصب شده تا تردد افراد معین شود و گیاهانی که احتیاج به مراقبت های ویژه دارند، آسیبی نبینند.

راهرو اصلی: در گذرهای اصلی و فرعی، آب نماهایی با فواره های بسیار به فضا طراوت خاصی بخشیده اند. این آبنماها به مقدار 40 در 80 سانتیمتر هستند و آبی که در این آب نماها جریان دارد، بصورت چرخشی در کل باغ می شود و دوباره به جای اول خود می رسد.

سیستم آبیاری و روشنایی: سیستم آبیاری باغ گل در اصفهان بصورت آبیاری تحت فشار است. به این صورت در استفاده از آب و دیگر هزینه ها صرفه جویی می شود. براساس مقاله باغ گل های اصفهان کجاست باید بدانید که روشنایی این مجموعه در شب به وسیله پروژکتورهایی بوده که در قسمتهای مختلف قرار داده شده اند.

اطلاعات کلی

آدرس باغ گلها: اصفهان، میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی

تلفن باغ گلها: 03132672059

ساعات بازدید از باغ گلها: همه روزه از ساعت 7 صبح الی 21

قیمت بلیط باغ گلها اصفهان: برای ایرانی ها 40000 ریال و برای غیر ایرانی ها 200000 ریال

در ادامه بخوانیدمعرفی دیدنی های اصفهان | سفر به اصفهان نگین فیروزه ای دنیامنبع: همگردی
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1841

به "طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار: باغ گلها اصفهان؛ دیدنی جالب و طبیعی در شهری تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار: باغ گلها اصفهان؛ دیدنی جالب و طبیعی در شهری تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید