برگزاری دوره پیشرفته شیوه های آموزش نگارش خلاق به بچه ها و نوجوانان در نیاوران

به گزارش مجله عکس، اولین جلسه دوره پیشرفته کارگاه همایش شیوه های آموزش نگارش و نوشتن خلاق به بچه ها و نوجوانان ویژه معلمان و مربیان کودک، پنجشنبه اول اسفند به میزبانی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار گردید.

برگزاری دوره پیشرفته شیوه های آموزش نگارش خلاق به بچه ها و نوجوانان در نیاوران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، اولین جلسه پیشرفته کارگاه های شیوه های آموزش نگارش و نوشتن خلاق به بچه ها و نوجوانان با همکاری کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم)، کانون توسعه فرهنگی بچه ها و فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور بیش از 30 معلم و مربی کودک و نوجوان در مجموعه نیاوران برگزار گردید.

سید احمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران در مورد اهمیت برگزاری این دوره ها برای معلمان و مربیان کودک و نوجوان به صندلی زبان فارسی دری به عنوان مهم ترین میراث فرهنگی کشور اشاره نمود و گفت: این کارگاه ها تأکید بر نوع آموزش به بچه ها و فراگیری خط و زبان فارسی به عنوان یکی از مهم ترین مواریث فرهنگی کشور را مدنظر قرار می دهد. زبان فارسی دری بیش از هزار سال تداوم حیات پیدا نموده و در سرزمین ایران که دارای تنوع فرهنگی، زبان و گویش است مثل یک رابط اصلی پیونددهنده میان همه گروه های فرهنگی کشور عمل می نماید. این دوره کارگاهی در واقع یک دوره انشاء و نگارش خلاق برای کسانی است که به شکل های مختلفی در آموزش و پرورش، انجمن ها و نهادهای مختلف در سراسر کشور به عنوان سفیران آموزشی و مربیان کودک و نوجوان فعالیت می نمایند.

رئیس ایکوم ایران، موزه ها را حافظ و انتقال دهنده زبان فارسی دانست و گفت: نسبت این دوره آموزشی با موزه و بالاخص با کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) در این است که ایکوم به عنوان یک مؤسسه وابسته به موزه ها، حافظ و نگهبان هویت فرهنگی مردم است. به عبارتی موزه ها مکانی هستند که میراث فرهنگی را حفظ می نمایند و حافظ زبان فارسی و انتقال دهنده آن در شکل های مختلف هستند.

او اضافه نمود: میراث گذشته برای اینکه تداوم پیدا کند، باید معاصرسازی گردد تا برای آینده قابل بهره برداری باشد. کارگاه شیوه های آموزش نوشتن خلاق علی اکبر زین العابدین و کاری که کانون توسعه فرهنگی بچه ها انجام می دهد، در رابطه با همین موضوع است. هر موزه ای باید بتواند برای ارتباط با بچه ها، تفکر و اندیشه خود را نگارش و تدوین نموده و آن را به صورت مکتوب ارائه دهد. وظیفه اصلی و خروجی چنین دوره ای همین موضوع است و ما امیدواریم در آینده این دوره را ویژه موزه دارانی که در ارتباط با کودک کار می نمایند، به طور جداگانه برگزار کنیم.

او در خاتمه به رسالت اصلی کانون توسعه فرهنگی بچه ها اشاره نمود و گفت: کار اصلی این مؤسسه ایجاد کتابخانه در نقاط دورافتاده کشور است. از نظر ایکوم کتابخانه ها خود نوعی موزه هستند که به حفظ اندیشه و فرهنگ یاری می نمایند. دستور کار جدید ایکوم نیز این است که در هر روستا فضایی ایجاد کنیم که به معرفی فرهنگ و تاریخ این کارگاه همایش روز پنجشنبه اول اسفندماه از ساعت 8:30 صبح تا 6 عصر ادامه یافت. شرکت نمایندگان به منظور آشنایی بیشتر با مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از موزه های این مجموعه نیز بازدید داشتند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 826

به "برگزاری دوره پیشرفته شیوه های آموزش نگارش خلاق به بچه ها و نوجوانان در نیاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره پیشرفته شیوه های آموزش نگارش خلاق به بچه ها و نوجوانان در نیاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید