تغییر رویه ساخت و ساز در محله کن ، جزییات صدور مجوز ساختمان 4 و 5 طبقه به اهالی این منطقه

به گزارش مجله عکس، رجوع به پرونده های سامانه137 شهرداری و نشست های مختلفی که مسئولان با شهروندان داشته اند، نشان از یک درخواست مهم و همیشگی اهالی کن دارد؛ دریافت پروانه و مجوز ساخت طبقات بیشتر در این بخش از منطقه 5. حالا شهردار منطقه پیرو همین درخواست مردمی، خبر از حل این مشکل می دهد.

تغییر رویه ساخت و ساز در محله کن ، جزییات صدور مجوز ساختمان 4 و 5 طبقه به اهالی این منطقه

خبرنگاران-ابوذر امیرانی: سجاد شمیرانی یکی از اهالی کن می گوید: ساکنان کن همیشه مورد بی توجهی مسئولان شهری قرار گرفته اند. این درحالی است که اینجا هزار سال قدمت دارد و از نظر تاریخی، قدیمی تر از شهر تهران است، اما از بعضی تسهیلات شهری بی بهره ایم. یکی از مهم ترین مسائل ما این است که اجازه ساخت املاک بالاتر از 3 طبقه نداریم.

ملکعلی صفاری هم می گوید: هزینه زمین و مصالح ساختمانی به قدری زیاد است که خیلی از اهالی کن اشتیاقی به دریافت مجوز ساخت ندارند و باید پروانه ساخت برای طبقات بیشتر به آنها داده گردد.

شهردار منطقه5 در پاسخ به این گلایه مردمی، به خبرنگار خبرنگاران می گوید: خوشبختانه این مشکل با تدبیر شهردار تهران و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون ماده5 درحال رفع شدن است و ساکنان کن می توانند مجوز ساخت 4طبقه برای املاک خود را دریافت نمایند.

احسان الله شریفی با بیان اینکه در طرح تفصیلی سال1399 مجوز ساخت 3 طبقه برای ساکنان محله کن پیش بینی شده بود، ادامه می دهد: با بازنگری این طرح پیشنهاد اضافه ساخت در کن مطرح شد. به این ترتیب، اگر فردی سند مالکیت داشته باشد و ملک او در گذر 6متری، دارای 150مترمربع مساحت باشد، می تواند مجوز ساخت 4طبقه بگیرد. یعنی در این طرح، یک طبقه به طبقات کن اضافه شده است.

شهردار منطقه برای صدور این پروانه ساخت 2شرط برای اهالی کن دارد: تأمین پارکینگ و عدم قطع درختان، مسئله مهمی است که درصورت توجه به آنها، امکان صدور پروانه ساخت وجود دارد.

شریفی می گوید: اگر ساکنان محله کن به تجمیع واحدها اقدام و مساحت املاک خود را در گذرهای 8متری به 300مترمربع افزایش دهند، مجوز ساخت یک طبقه بیشتر را هم دریافت می نمایند و می توانند املاک 5طبقه بسازند.

او مژده ای هم به ساکنان محله کن می دهد که املاک قولنامه ای دارند و پیش از این امکان دریافت مجوز ساخت نداشتند: این افراد هم می توانند مشابه املاک سنددار پروانه ساخت بگیرند. در این طرح، اگر کسی قولنامه معتبر و بنای قبل از سال1370 داشته باشد، می تواند معادل وضع موجود ملک خود مجوز ساخت گرفته و اقدام به تخریب و نوسازی کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2315

به "تغییر رویه ساخت و ساز در محله کن ، جزییات صدور مجوز ساختمان 4 و 5 طبقه به اهالی این منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر رویه ساخت و ساز در محله کن ، جزییات صدور مجوز ساختمان 4 و 5 طبقه به اهالی این منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید