تکمیل نشدن زنجیره ارزش افزوده صنایع در خوزستان

به گزارش مجله عکس، رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت:شرکت ها و صنایع به منظور ایجاد اشتغال بیشتر در خوزستان باید از فرصت های سرمایه گذاری و تولیدی حمایت نمایند و عدم تکمیل زنجیره ارزش افزوده صنایع در خوزستان، حلقه مفقوده ایجاد اشتغال در استان است.

تکمیل نشدن زنجیره ارزش افزوده صنایع در خوزستان

شهلا عموری گفت: خوزستان نقش بالایی در تامین بودجه عمومی کشور دارد، اما مقدار نرخ بیکاری در آن نسبت به میانگین کشوری متفاوت و بالاتر است و از این رو باید کوشش گردد تا مساله بیکاری در خوزستان یک بار برای همواره ریشه کن گردد.

او می گوید: شهرستان های غیر برخوردار بسیاری در سطح استان خوزستان داریم و در این راستا ضرورت دارد با تصویب قوانینی، درصد معینی از اشتغال صنایع و شرکت های خوزستان به استخدام بومی اختصاص پیدا کند تا شاهد حضور جوانان استان بر سر کار باشیم.

به گفته او وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد مدیریتی حوزه های صنعت و انرژی و اداره نماینده بزرگترین هلدینگ های مالی منطقه می تواند به حل مساله اشتغال در خوزستان یاری شایانی کند و در این زمینه انتظار داریم تا این وزارتخانه با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی به حل مساله اشتغال در خوزستان یاری نمایند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: شرکت های دولتی و شبه دولتی در راستای مسئولیت های اجتماعی خود برای بحث اشتغال اصلا عمل نمی نمایند.

به گفته او آن چیزی که شرکت های بزرگ و صنایع در حوزه مسئولیت های اجتماعی خود برای ایجاد اشتغال در استان دنبال می نمایند با آنچه که در این زمینه مد نظر است، بسیار فرق دارد و نتیجه این عملکرد آن است که شاهد نرخ بالای بیکاری در خوزستان هستیم.

این مقام مسئول گفت: اگر این شرکت ها و صنایع از فرصت های سرمایه گذاری و تولیدی حمایت نمایند قطعا شاهد افزایش سرمایه گذاری ها و ایجاد اشتغال بیشتری در استان خواهیم بود، اما مساله این است که چنین اقدامی انجام نمی گردد.

رییس اتاق بازرگانی اهواز می گوید: عدم تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنایع خوزستان، حلقه مفقوده ایجاد اشتغال در استان است و اینکه نرخ بالای بیکاری در خوزستان داریم و این آمار از میانه کشوری نیز بالاتر است به علت همین موضوع است که حتی در جهت تکمیل زنجیره ارزش افزوده صنایع قرار نگرفته ایم.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2181

به "تکمیل نشدن زنجیره ارزش افزوده صنایع در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل نشدن زنجیره ارزش افزوده صنایع در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید