جابجایی رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی بعد از ارزشیابی براساس فراوری فناوری

به گزارش مجله عکس، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: رتبه بندی دانشگاه ها براساس تعداد فناوری موجب جابجایی رتبه دانشگاه ها و سبب شد تا معاونت های تحقیقات و فناوری دانشگاه ها به فکر ارتقای موقعیت خود شوند.

جابجایی رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی بعد از ارزشیابی براساس فراوری فناوری

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در آیین افتتاح مرکز مالکیت فکری دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به ماموریت های چهارگانه این مرکز با تاکید بر اینکه این ماموریت ها از احتیاج های کشور است، گفت: بر اساس تجاربی که در دانشگاه و هم در ستاد وزارت بهداشت دارم، شاهد بودم که وقتی اختراعی در دانشگاه ها فراوری می گردد، برای ارزش گذاری، اختراعات به دفتر توسعه پژوهش ارجاع داده می گردد که احتیاج است این امر در حوزه تحقیقات صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ارزش گذاری اختراعات احتیاجمند ساختار منسجم تری است، مرکز مالکیت فکری دفتر توسعه فناوری سلامت را مرجعی در این زمینه دانست که می تواند جوابگوی سوالات حقوقی و تجاری سازی فناوران باشد.

نجفی با اشاره به چالش های فناوران دانشگاهی در ارزش گذاری فناوری های فراوری شده، خاطر نشان کرد: در حوزه تجاری سازی فناوری یکی از توقعات ما از این مرکز تسهیل سازی است، ضمن آنکه در زمینه سیاستگذاری حوزه علوم پزشکی احتیاج به کار بیشتری است، به گونه ای که معتقدم فناوری های حوزه سلامت یک حوزه بکر است و احتیاج به تعامل میان بازیگران این عرصه است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به ارزشیابی و رتبه بندی دانشگاه ها گفت: آنچه که تا به امروز صورت گرفته رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس شمارش مقالات بوده است، ولی در امسال این رتبه بندی بر اساس فراوری فناوری بوده که این امر موجب جا به جایی دانشگاه ها شد.

نجفی توضیح داد: از زمانی که با آنالیز فناوری فراوری شده، رتبه های سوم دانشگاه ها به رتبه هشتم رسیدند، معاونت های تحقیقات و فناوری دانشگاه ها در پی کسب موقعیت بالاتر در این زمینه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1858

به "جابجایی رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی بعد از ارزشیابی براساس فراوری فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جابجایی رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی بعد از ارزشیابی براساس فراوری فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید