بودجه دانشجویی کفاف تامین هزینه های دانشگاه را نمی دهد

به گزارش مجله عکس، مهدی گفت: مقدار بودجه دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کفاف تامین هزینه ها را نمی دهد.

بودجه دانشجویی کفاف تامین هزینه های دانشگاه را نمی دهد

رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی خبرنگاران، درباره بودجه معاونت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار کرد: بودجه دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته، اما داده نشده است.

او اضافه نمود: در بحث تعمیر و تجهیز امکانات دانشگاه فنی و حرفه ای عمده بودجه ای که باید در اختیار مان قرار می گرفت، قرار نگرفته است. بعلاوه، در حوزه بودجه فرهنگی هم اندازه بودجه اختصاص یافته به ما شاید حدود یک ماه را جوابگو بوده است.

مهدی توضیح داد: هیچ اندازه پولی در حوزه تربیت بدنی، مشاوره، تغذیه و ... به امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای اختصاص داده نشده است؛ بنابراین بودجه پیش بینی شده نسبت به سال گذشته عدد خوبی است و شاید بیش از 40 درصد رشد داشته است، ولی در این زمینه حتی یک ریال هم به ما داده نشده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: 10 درصد از بودجه پیش بینی شده دانشگاه فنی و حرفه ای که 40 درصد بوده است به ما تحویل داده شده و این رقم بسیار کم بوده و باعث بروز مشکلاتی برای ما می گردد.

مهدی گفت: در حوزه تعمیر و تجهیز خوابگاه ها تمامی برنامه های دانشگاه فنی و حرفه ای تقریبا ناقص به جای مانده اند؛ بنابراین احتیاجمند یاری دولت هستیم تا بتوانیم در این زمینه پیشرفت کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: روز های عادی دانشجویان سر کلاس حضور داشتند و هم اکنون به دلیل ویروس کرونا باید مجازی آموزش ببیند که در هر دو صورت باید از خدمات دانشجویی و فرهنگی دانشگاه استفاده نمایند و در این زمینه احتیاجمند بودجه برای تامین هزینه های آن ها هستیم.

مهدی تاکید نمود: برگزاری دوره های آموزشی، جشنواره های گوناگون و ... احتیاجمند بودجه است و بنابراین در این زمینه باید بتوانیم هزینه های خود را به وسیله بودجه های دانشگاهی تامین کنیم.

مهدی با بیان اینکه کمبود بودجه دانشگاه ها باعث ناامیدی دانشجویان به آینده می گردد، تاکید نمود: کمبود بودجه باعث ضعف کشور می گردد و به اینصورت دانشجویان امید به زندگی را از دست داده و دچار افسردگی می شوند؛ چرا که همین عامل فضای جامعه را برای فعالیت آن ها کوچک نموده و دیگر نمی توانند از استعداد های شان در راستای بهبود جامعه استفاده نمایند.

اواضافه نمود: منابع اقتصادی و اعتباری دانشگاه های ایران اگر 10 برابر هم شوند باز کم خواهند بود و حتی در صورت 100 برابر شدن شاید به حالت نرمال برسند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: از آن جایی که دانشگاه های ایران با محیط و جامعه ارتباط ندارند؛ بنابراین بیشتر پژوهش های ما حالت انتزاعی پیدا نموده اند و دیگر نمی توانند مسائل جامعه را برطرف نمایند.

مهدی اضافه نمود: خیلی از تحقیقات، مقالات و نوشته های ایرانی که در مجلات خارجی به چاپ می رسند کیفیت لازم را ندارند، یعنی متناسب با احتیاج های جامعه نیستند.

او اعلام کرد: در حال حاضر فضای دانشگاهی از نظر استاد، رئیس، دانشجو و ... به سمت کمیت گرایی است و این فرایند روز به روز در حال افزایش است، برای مثال دانشگاه ها از هر زمین خالی برای افزایش تعداد دانشجو استفاده می نمایند که این معضل اساسی آموزش عالی کشور است؛ بنابراین رویکرد کمیت گرایی در بعضی زمینه ها متضاد کیفیت گرایی است و همین عامل باعث افزایش تقلب های علمی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1895

به "بودجه دانشجویی کفاف تامین هزینه های دانشگاه را نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه دانشجویی کفاف تامین هزینه های دانشگاه را نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید