جاذبه های عجیب و غریبی که فرازمینی به نظر می آیند

به گزارش مجله عکس، طبیعت زمین همچننین برای ما غیر پیش بینی است و مناطقی در دنیا مانده که هنوز برایمان غیرقابل شناخت است و در این میان هم مناظری وجود دارد که بسیار عجیب و فرازمینی به نظر می آیند در ادامه با معرفی آنها در کنارتان خواهیم بود.

جاذبه های عجیب و غریبی که فرازمینی به نظر می آیند

زمانی که تعطیلات فرا می‌رسد، بعضی از ما ترجیح می‌دهیم که شهرهای بزرگ را به عنوان مقصد انتخاب کنیم و در لوکس‌ترین مکان‌ها اقامت داشته باشیم، در حالی که دیگران ترجیح می‌دهند به دل جاده بزنند و محیط‌هایی طبیعی‌ را تجربه کنند‌. با وجود اختلاف سلیقه‌ای که هر دوگروه با هم دارند، با هم بر سر اینکه یک مکان تحسین برانگیز ارزش وقت گذاشتن را دارد توافق دارند. از این رو سعی کرده‌ایم لیستی از چشم نوازترین نقاط زمین را برایتان گردآوری کنیم. این مناطق به قدری زیبا و سورئال هستند که گاهی بازدیدکنندگان فراموش می‌کنند این مکان‌ها بر روی‌ کره خاکی واقع شده‌اند. در هر صورت کوله‌ پشتی‌هایتان را محکم ببندید و آماده رفتن شوید.

مالدیو

اگر سیاره‌ای در فیلم Interstellar که به طور عمده از آب ساخته شده بود را به خاطر دارید، مالدیو نمونه‌ای واقعی از آن مکان است. مالدیو 26 جزیره طبیعی خیره‌کننده مرجانی دارد که به صورت حلقوی در اقیانوس هند قرار دارند.

کوه‌های Zhangye Danxia چین

زمین‌های تغییر شکل یافته Danxia دارای صخره‌های قرمز لایه لایه‌ای است که موج‌های خیره‌کننده‌ای را به وجود آورده‌اند و تنها در چین یافت می‌شوند. این محدوده تماشایی که اغلب کوه‌های رنگی نامیده می‌شوند، در پارک زمین‌شناسی زمین‌های تغییر شکل یافته Zhangye Danxia واقع در استان Gansu قرار دارد. گفته می‌شود سرزندگی، درخشندگی و وضوح این منطقه پس از بارش باران دوچندان می‌شود.

متروپول پراسال (Metropol Parasol) اسپانیا

بنای متروپول پراسال شبیه ایستگاه فضایی بین کهکشانی به نظر می‌رسد که مستقیما از آینده آمده است، اما در واقعیت، بزرگترین ساختار چوبی جهان محسوب می‌شود. این بنا در سِویای (Seville) اسپانیا قرار دارد. اگرچه این احساس را در بیننده به وجود می‌آورد که از آینده آمده است، اما رسما در سال 2011 به عنوان سایبانی بر سر منطقه محبوب و فروشگاهی اندولسی افتتاح شد.

یادبود ملی وایت سَندز (White sands)

اگر شما فکر می‌کنید که گشت و گذار در دامنه بزرگترین دشت گچی جهان سرگرم کننده نیست، مشخصا به خاطر این است که تاکنون چنین چیزی را تجربه نکرده‌اید. پوشش گچی به وسعت 442 کیلومتر در صحرای مکزیک، یک گنجینه ملی است که تا نبینید به ارزش واقعی آن پی نمی‌برید‌.

غار رید فلوت چین

اگر روزگاری به گیلین در کشور چین سفر کردید، از این نقطه حتما دیدن کنید‌. این غار پر از سازه‌های زمین‌شناختی است که زیبایی خود را از لطف وجود هزاران سال حرکت آب در برابر سنگ‌های آهکی به دست آورده‌اند‌.

چشمه‌های طبقه‌ای Pamukkle ترکیه

اگرچه این چشمه‌ها شبیه راه‌پله‌ای برفی به نظر می‌رسند که از بهشت سقوط کرده‌ است، اما باید بگوییم که ساختار این تراس‌ها به طور طبیعی از تراورتن و چشمه‌های آب گرم تشکیل شده است. Pamukkale یکی از شهرهای بزرگ عصر بیزانتین است که در استان دنیزلی ترکیه قرار دارد، و باورتان شود یا نه توریست‌ها می‌توانند با پای پیاده در این نقطه به گشت و گذار بپردازند.

موآب (Moab) آمریکا

موآب یکی از شهرهای ایالت یوتا در آمریکا است که زیبایی‌های طبیعی بسیاری دارد. مناظر این شهر تا جایی که چشم کار می‌کند، امتداد دارد، مناظری همچون صخره‌های قرمز و کوه‌های پوشیده از برف در دور دست‌ها. همه چیز اینجا بسیار هیجان‌انگیز و رنگارنگ است، حتی گیاهان و سبزیجات مرده در این ناحیه بسیار هنرمندانه به نظر می‌رسند.

پترا اردن

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی اردن، شهر گمشده پترا است که دارای یک مجموعه نفس‌گیر از مقبره‌های سر برافراشته از دامنه‌های کوه است. این مکان به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است و در مجله Smithsonian به عنوان یکی از 28 مکانی که قبل از مرگ باید دید، معرفی شد‌. تنها با نگاه به عکس‌ها دلیل این انتخاب‌ها را متوجه‌ خواهیم شد.

گراند هتل Tschuggen سوئیس

تعطیلات در یک هتل سویسی، آرامشی بی‌نظیر به همراه دارد. ویژگی‌های این هتل در Arosa سویس، عینا تجربه‌ای آسمانی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. ساختار تکه‌ای این هتل مثل این است که از زمین بیرون زده باشد و مناظر برفی این منطقه‌ در زمستان که توسط این ساختار‌ها درخشنده می‌شود طوری به نظر می‌رسند که گویی عمدتا در دنیایی دیگر قرار دارند.

یادبود ملی صخره‌های ورمیلون (Vermilon) آریزونا

با وجود ارتفاعاتی در محدوده 944 تا 2164 متری، در بیابان‌هایی وحشی به وسعت 280،000 هکتار، بنای یادبود آریزونا چیزی است که مشاهده می‌شود. شرایط این ناحیه به قدری خشن و ناملایم است که تنها برای پیاده‌روی در بخشی از آن نیاز به کسب اجازه دارید. آبا شما هم نقاطی این‌چنینی را سراغ دارید؟

انتشار: 19 تیر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2

به "جاذبه های عجیب و غریبی که فرازمینی به نظر می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های عجیب و غریبی که فرازمینی به نظر می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید