جاذبه های گردشگری استکهلم سوئد

به گزارش مجله عکس، در هر گوشه از شهر استکهلم، جاذبه‌های دیدنی چشم‌انتظار مسافران تور اروپا نشسته‌اند تا آن‌ها را شگفت‌زده کنند. از قصرها و ساختمان‌های مجلل و باشکوه تا موزه‌های خاص و دیدنی، از خوردن غذاهای خوشمزه در رستوران‌های شیک شهر تا قایق‌سواری در کانال‌ها و رودخانه‌ها، در استکهلم فرصت‌هایی عالی برای گذراندن یک تجربه فراموش‌نشدنی خواهید داشت.

جاذبه های گردشگری استکهلم سوئد

موزه‌ی واسا یکی از مشهورترین موزه‌های استکهلم است. جالب‌ترین نکته در مورد این موزه این است که کل موزه، تنها بر روی یک نمایشگاه متمرکز شده است و آن هم چیزی نیست جز یک کشتی جنگی (کشتی واسا)، که تقریبا به طور کامل مثل حالت اولش بازسازی شده است. در سال 1862، کشتی درست چند لحظه پس از به آب انداخته شدن غرق شد و نتوانست در هیچ فعالیت جنگی شرکت کند. از آنجایی که کشتی بدون هیچ صدمه‌ی قابل توجهی از آب بیرون کشیده شد، دولت سوئد تصمیم گرفت از آن به عنوان یک موزه استفاده کند. هر ساله بیش از یک میلیون نفر گردشگر تور اروپا از سراسر جهان، جذب این کشتی می‌شوند و این موزه در میان محبوب‌ترین جاذبه‌های تمام اسکاندیناوی قرار دارد.

عاشق عکاسی هستید؟ بازدید از بخش قدیمی شهر استکهلم را از دست ندهید. ساختمان‌های رنگی، خیابان‌های باریک و سنگ فرش شده و پنجره‌های باریک خطی، همه‌ی این موارد به واقع این احساس را در شما به وجود می‌آورد که انگار در حال قدم زدن در کتاب‌های مصور نوردیک هستید. خساست به خرج ندهید و زمان زیادی از تور اروپا خود را به گشت و گذار در این منطقه مشغول شوید.

پس از تماشای موزه‌ها و قدم زدن در مرکز شهر، یک تور قایق سواری در کانال، فرصتی عالی برای کشف همه‌ی نقاط شهر و تجربه‌ی دیدن استکهلم از منظری متفاوت به شما می‌دهد. شهر استکهلم و جزایر زیبایش به گونه‌ای هستند که بهتر است با قایق در آن‌ها به گشت و گذار پرداخت. اگرچه این 14 جزیره توسط تعداد زیادی پل به هم مرتبط می‌شوند و با پای پیاده هم می‌توان از آن‌ها بازدید کرد، اما استفاده از قایق لذتی دیگر دارد. پس کافی است یکی از چند تور قایق سواری را انتخاب کنید و سفرتان را آغاز کنید.

کاخ سلطنتی استکهلم در وسط شهر قدیمی قرار دارد و در میان پیچ و خم کوچه‌های کوچک و خانه‌های زیبای قدیمی احاطه شده است. یک ساختمان زیبا که با معماری قابل توجه و تاریخ جذابش، توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. نزدیکی کاخ به یکی از خیابان‌های اصلی خرید در استکهلم و نقاط دیدنی دیگر در این محله، باعث شده است که به مکانی عالی برای بازدید تبدیل شود.

ریدار هولمن جزیره‌ی کوچکی است در مرکز استکهلم که می‌توانید به راحتی با پای پیاده از سمت Slussenområdet یا Sergels torg به آن سفر کنید. جاذبه‌های اصلی این جزیره یک کلیسای قرن سیزدهمی که یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های استکهلم به شمار می‌رود، به علاوه‌ی چندین مکان شخصی هستند که قدمتشان به قرن هفدهم بر می‌گردد. برخی از پادشاهان کشور سوئد از جمله  گوستاو آدولف دوم سوئد، کارل دوازدهم و کارل یازدهم در کلیسای ریدار هولمن به خاک سپرده شده‌اند.

انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 574

به "جاذبه های گردشگری استکهلم سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری استکهلم سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید