جاذبه های گردشگری نروژ

به گزارش مجله عکس، بسیاری با شنیدن نام نروژ به یاد برف و سرما و یخبندان می‌افتند. اما در تابستان این کشور به سرزمینی سرسبز و دیدنی تبدیل می‌شود. جاذبه‌های نروژ برای مسافران تور اروپا، تنها به جاذبه‌های طبیعی و آبدره‌ها محدود نمی‌شود. این کشور تعداد زیادی ساختمان و بنای باشکوه و موزه‌های دیدنی و جذاب نیز دارد.

جاذبه های گردشگری نروژ

شهر معدنی Roros چند قرن پیش مکانی برای استخراج مس بوده است. استخراج مس از قرن هفدهم در این شهر آغاز شد و بیشتر از 300 سال یعنی تا سال 1977 ادامه داشت. این شهر در حدود 2000 خانه‌ی چوبی دارد که با ظاهر اصلی خود حفظ شده‌اند و ظاهری قرون وسطایی به این منطقه بخشیده‌اند.

کلیسای چوبی Urnes، بعد از 900 سال همچنان پا بر جاست. آن چه که درباره‌ی این کلیسا جالب‌توجه است، استفاده از چوب به جای سنگ در ساخت آن است. این کلیسا که در ساحل غربی نروژ قرار گرفته، ترکیبی از سبک سلتیک، رومی و وایکینگی را در ساختی چوبی به نمایش می‌گذارد. این کلیسا یکی از 28 کلیسای چوبی نروژ و قدیمی‌ترین آنها است که در قرن دوازدهم ساخته شده است. اثری هنری که فرهنگ نروژی‌های قبل از مسیحیت را با مسیحیت قرون وسطایی پیوند می‌دهد.

آبشار ورینگفوسن مشهورترین آبشار نروژ است که با 180 متر ارتفاع در رده‌ی هشتاد‌و‌سوم فهرست بلندترین آبشار‌های نروژ قرار دارد. این آبشار که در دره‌ی Mabodelen، بین اسلو و برگن واقع شده، 200 سال است که مورد توجه گردشگران تور اروپا قرار دارد. برای رسیدن به هتلی که در سال 1880 بر بالای آن ساخته شده، مهمانان باید 1500 پله را بالا بروند. یک نیروگاه برق‌ آبی در بالای این آبشار احداث شده است.

بعد از گذشت نزدیک به هزار سال، کلیسای جامع Nidaros مهم‌ترین کلیسای نروژ و بزرگ‌ترین ساختمان قرون وسطایی اسکاندیناوی است. این بنا به افتخار الاف، سردسته‌ی وایکینگ‌ها که بعد‌ها به پادشاهی رسید، ساخته شد. الاف در جنگی در سال 1030 در نزدیکی تروندهایم کشته شد و برادرزاده‌اش در سال 1066 ساخت این کلیسا را آغاز کرد. ساخت آن در سال 1090 به پایان رسید ولی گسترش آن تا سال 1300 به طول انجامید و بلافاصله به یک مقصد زیارتی در نروژ تبدیل شد.

می‌خواهید در تور اروپا از دیدن خورشید در نیمه‌های شب لذت ببرید، نردکپ مقصد مناسبی برای سفر خواهد بود، چرا که در این منطقه بین 14 ماه مه تا 29 جولای، خورشید غروب نمی‌کند. این منطقه شمالی‌ترین نقطه‌ی اروپا است که با شبکه‌ی جاده‌ای بین‌المللی در ارتباط است. نردکپ یک مقصد گردشگری تابستانی است که سالانه 200 هزار بازدیدکننده دارد. در سفر به نردکپ از دیدن منظره‌های چشم‌نواز و طوطی‌های دریایی در زیستگاه اصلی‌شان لذت خواهید برد.

بزرگ‌ترین یخچال طبیعی اروپا در جنوب نروژ و در پارک ملی Jostedalsbreen Glacier قرار دارد. شما در این منطقه اجازه‌ی پیاده‌روی و اسکی روی یخ خواهید داشت اما باید توجه کنید که تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید تا هنگام انجام این فعالیت‌های ورزشی، خطری تهدیدتان نکند. بهتر است از تورهایی که برای این منظور در نظر گرفته شده، استفاده کنید.

شاید مشهورترین جاذبه‌های گردشگری نروژ، آبدره‌ها باشند. زیباترین آنها Geirangerfjord است که در جنوب غربی نروژ و در نزدیکی شهر ساحلی السوند واقع شده و نزدیک به 15 کیلومتر طول دارد. این آبدره یک شگفتی طبیعی است که با صخره‌های بلند و باشکوه و کوه‌های سرسبزی به ارتفاع 1000 متر، احاطه شده است. آبشار‌های زیبا و مزارع و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، به زیبایی این منطقه افزوده‌اند.

انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 575

به "جاذبه های گردشگری نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید