جای خالی اعتماد

به گزارش مجله عکس، نسیم زمانی- اصفهان- خبرنگار:فعالیت شرکت های دانش بنیان فراوان در شهر اصفهان با فراوری محصولات متنوع از آن نقاط قوتی است که نباید نادیده گرفته گردد.

جای خالی اعتماد

یکی از این شرکت های دانش بنیان اصفهان اخیراً پیروز به فراوری دستگاهی شده که به عنوان اولین دستگاه نانوپوشش یا پوشش های فوق سخت در کشور مطرح است. با حسن جهدی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره کارکرد این دستگاه گفت وگو کردیم که در ادامه می خوانید.

  • دستگاه فراوریی شرکت شما چه ویژگی هایی دارد؟

شرکت ما پیروز به فراوری دستگاهی شده است که می تواند پوشش های فوق سخت نانویی را روی دستگاه ها و قطعات صنعتی اعمال کند. با استفاده از این دستگاه می توان چالش های موجود در حوزه صنعت را از بین برد و عمر دستگاه را افزایش داد و این امر به بهبود فرایند فراوری می انجامد. همچنین این دستگاه می تواند سبب صرفه جویی بسیار و ایجاد انگیزه در شرکت های دانش بنیان داخلی گردد.

  • کاربرد دستگاه در چه مواردی است؟

این دستگاه در حوزه های مختلفی به کار می رود، از این پوشش ها برای ابزار برشی قالب های سرد و گرم که در صنایع مختلف کاربرد دارند، استفاده می گردد و در نتیجه کیفیت محصولات 5 برابر می گردد.

  • فروش محصول با استقبال روبه رو شد؟

توانسته ایم محصولاتمان را به کشورهایی مانند چین صادر کنیم، البته هنوز در داخل کشور مسائلی از این بابت برای ما وجود دارد، زیرا صنایع داخلی خواستار خرید این محصولات نیستند.

  • مسائل عمده شما در زمینه فراوری و فروش این دستگاه چیست؟

یکی از مسائلی که اکنون با آن روبرو هستیم، تحقیق و توسعه است؛ این دستگاه احتیاج دارد تا دائماً مورد تحقیق قرار بگیرد، اما به دلیل مسائل بودجه ای توانایی انجام این کار را نداریم و شرکت ما هم نمی تواند دائماً این کار را انجام دهد و احتیاج به گردش اقتصادی و افزایش حمایت ها دارد. تأمین مواد اولیه یکی دیگر از چالش های پیش روی شرکت است. باوجود این که معافیت های گمرکی برای ما قرار داده اند، اما هنوز برای تأمین مواد اولیه محصولاتمان با مشکل روبرو هستیم. مورد دیگر آن که شرکت های داخلی به محصولات دانش بنیان ما اعتماد ندارند، تا زمانی که پیروز نشده بودیم محصول خود را به کشور چین بفروشیم شرکت های داخلی به ما اعتماد نمی کردند؛ حتی اکنون هم که توانسته ایم در حوزه صادراتی پیروز شویم، بازهم شرکت های داخلی به ما اعتمادی ندارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 234

به "جای خالی اعتماد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای خالی اعتماد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید