جشنواره ملی عکس و فیلم ایران را باید دید برگزار می گردد

به گزارش مجله عکس، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری جشنواره ای با عنوان ایران را باید دید VisitIran خبرداد و گفت: این رویداد ملی قرار است در دو بخش عکس و فیلم با محور جاذبه های گردشگری برگزار گردد.

جشنواره ملی عکس و فیلم ایران را باید دید برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کانون دنیاگردی و اتومبیلرانی، رامین افشاری مدیرعامل کانون هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی جاذبه های گردشگری ایران دانست و اظهار کرد: بخش های رقابتی این رویداد شامل عکس و فیلم در قالب موضوعات جاذبه های گردشگری، میراث فرهنگی، اماکن تاریخی، بوم گردی، صنایع دستی، هنرهای سنتی و طبیعت برنامه ریزی شده است.

او با بیان اینکه اکنون در حال تدوین فراخوان بخش های عکس و فیلم هستیم افزود: به زودی جزییات برگزاری این جشنواره ملی اعلام خواهد شد.

مدیرعامل کانون دنیاگردی در ادامه به اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره ملی عکس و فیلم اشاره نمود و افزود: آنالیز های لازم در این خصوص اجرا شده ترکیب خوبی از افراد به نام و صاحب نظر در حوزه های سینما و عکس در ترکیب شورای سیاست گذاری قرار خواهند گرفت.

افشاری با اشاره به اینکه کانون دنیاگردی با برگزاری چنین جشنواره ای درصدد است به معرفی مصور جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی ایران به جامعه بین الملل بپردازد، گفت: برگزاری این جشنواره می تواند تصویر واقعی ایران را به جامعه بین الملل منعکس کند.

او در ادامه با تاکید براین که گردشگری در ایجاد صلح بین کشورها نقش بسیار مهمی دارد و می تواند ملت ها را به یکدیگر نزدیک کند افزود: ایران کشوری غنی است؛ ما باید با توسعه گردشگری و جذب گردشگران خارجی این فرهنگ و تمدن غنی را به وسیله هنر تاثیرگذار عکس و فیلم به دنیا معرفی کنیم.

افشاری همچنین شرح داد که جشنواره ملی عکس و فیلم با هدف بهتر دیده شدن و پاسداری از میراث ناملموس و انتقال آن به نسل جدید برگزار می گردد. میراث فرهنگی ناملموس که از نسلی به نسل دیگر منتقل می گردد حس هویت و تداوم را برای افراد به ارمغان می آورد. یعنی هنر، دانش، مهارت ها، معانی و ارزش ها از یک نسل به نسل های بعد منتقل و زمینه تداوم و حیات آن میراث در طول زمان فراهم می گردد.

این جشنواره ملی در راستای معرفی جاذبه های گردشگری با استفاده از ابزار هنر برای و با هدف فرهنگ سازی درباره جنبه های مختلف گردشگری ایران، معرفی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به ارزش های فرهنگی، یاری به فراوری محتوا به ویژه فراوری فیلم کوتاه و عکس برگزار می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 127

به "جشنواره ملی عکس و فیلم ایران را باید دید برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی عکس و فیلم ایران را باید دید برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید