خبرنگاران اروپایی ها برای اصلاح ساختار سازمان جهانی بهداشت با آمریکا همکاری می نمایند

به گزارش مجله عکس، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری رویترز روز آدینه نوشت: دولت های اروپایی در حال برنامه ریزی برای انجام اصلاحات اساسی در سازمان بهداشت جهانی با ایالات متحده هستند.

خبرنگاران اروپایی ها برای اصلاح ساختار سازمان جهانی بهداشت با آمریکا همکاری می نمایند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع مقام عالی بهداشت اروپا نوشت: انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا برای انجام اصلاحات در سازمان بهداشت جهانی با آمریکا بحث و مصاحبه کردند.

مقام اروپایی گفت: هدف از این مصاحبهها تضمین حفظ استقلال سازمان بهداشت جهانی است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ماه گذشته طی ادعاهایی سازمان بهداشت جهانی را به نزدیک شدن به چین در مورد پاسخ اولیه به ویروس کرونا متهم کرد.

به گفته مقام اروپایی، ما در حال بحث در مورد روشهای جداسازی مکانیسم مدیریت اضطراری سازمان بهداشت جهانی از هرگونه نفوذ کشور واحد هستیم.

رئیس جمهوری آمریکا که در ادامه خروج سریالی از پیمان ها و نهادهای بین المللی، با متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به عدم استقلال عمل در برابر چین، تهدید به لغو عضویت آمریکا در این نهاد جهانی نموده بود 10 خرداد خروج کشورش از این سازمان بین المللی را خاطرنشان کرد.

ترامپ در کنفرانس خبری گفت: از آنجا که آنها نتوانسته اند اصلاحات لازم را انجام دهند، ما امروز روابط خود با سازمان جهانی بهداشت را خاتمه خواهیم داد.

ترامپ پیشتر در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید اعلام نموده بود که سازمان جهانی بهداشت در انجام وظیفه خود در واکنش به شیوع ویروس کرونا ناکام بوده است. او سازمان جهانی بهداشت را که وابسته به سازمان ملل است به جانبداری از چین متهم کرد و گفت که این سازمان واقعیت را درباره آنچه که در مرکز شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان در چین روی داده، بیان ننموده است.

به گفته ترامپ سازمان جهانی بهداشت اطلاعات نادرستی در مورد ویروس کرونا منتشر نموده و با اقدام آمریکا در ممنوعیت ورود مسافران از چین مخالفت نموده است.

این در حالی است که مدافعان سازمان جهانی بهداشت می گویند، در صورتی که این سازمان با چین وارد چالش می شد، این کشور از ارایه اطلاعات به سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا خودداری می کرد.

ایالات متحده آمریکا، بزرگترین اهداکننده یاری اقتصادی به سازمان جهانی بهداشت به شمار می آید؛ به طوری که سال گذشته، 400 میلیون دلار یاری اقتصادی به این سازمان نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1124

به "خبرنگاران اروپایی ها برای اصلاح ساختار سازمان جهانی بهداشت با آمریکا همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اروپایی ها برای اصلاح ساختار سازمان جهانی بهداشت با آمریکا همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید