تور ارزان اروپا: کابوس کرونا در اروپا؛ درهای منطقه شینگن بسته شد

به گزارش مجله عکس، اکنون که سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مدت 30 روز به حالت تعلیق درآمده است، به شرایط کشورهای اروپایی درگیر با کرونا نگاهی خواهیم انداخت.

تور ارزان اروپا: کابوس کرونا در اروپا؛ درهای منطقه شینگن بسته شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

مدتی است که ویروس کرونا پس از ورود به کشورهای همسایه چین، توانسته خودش را به سایر نقاط جهان برساند و مردم را با چالش های مختلفی روبه رو کند. این ویروس به کشور خودمان نیز راه پیدا نموده و با عبور از منطقه غرب آسیا، حالا وارد اروپا شده و مشغول آلوده کردن مردم سرزمین های قاره سبز است.

شرایط آلودگی قاره اروپا طی روزهای گذشته، وارد مرحله خطرناک و جدی شده است. سازمان جهانی بهداشت، این قاره را به عنوان کانون ویروس اعلام نمود و طی روزهای اخیر شاهد قرنطینه کامل شهرهای بزرگی مثل میلان بوده ایم. اندازه خطر کرونا در این خطه از جهان به حدی بالا رفته که اتحادیه اروپا، سفر مسافران از کشورهای غیر عضو شینگن به مقصد 26 کشور این اتحادیه را به مدت 30 روز لغو نموده است تا فرایند مقابله و کنترل شیوع آن، بهتر از قبل طی گردد.

در نتیجه بر آن شدیم که طی مقاله ای در خبرنگاران، به شرایط کشورهای اروپایی نگاهی داشته باشیم که حالا گرفتار ویروس کرونا شده اند و آنالیز کنیم که این ویروس در چه سطحی پیش رفته است و تا کجا می تواند اروپا را به چالش بکشد.

ویروس کرونا این روزها توانسته خود را به حداقل 158 کشور مختلف جهان برساند و بیش از پنج هزار نفر را از پای درآورد. در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا با 24 هزار و 747 مورد ابتلا و بیش از 1000 جان باخته، بدترین و خطرناک ترین آمار ممکن را در میان کشورهای اروپایی ثبت نموده است.

جوزپه کونته، نخست وزیر کشور ایتالیا، طی مدتی که این کشور مشغول دست وپنجه نرم کردن با بحران کرونا بود، اعلام نمود که ایتالیا در حال ورود به سخت ترین هفته ها است و برای یاری به افراد آسیب دیده از این ویروس، مبلغ 27 میلیارد دلار اختصاص داد.

قرنطینه شهرها و جلوگیری از برگزاری رویدادهای مهم اجتماعی مثل تعلیق موقت لیگ های ورزشی از جمله اقدام هایی به حساب می آیند که برای مقابله با کرونا در کشور ایتالیا اجرا شده است.

پس از ایتالیا که بیشترین آمار کرونا در اروپا را به نام خود ثبت نموده است، کشورهایی همانند فرانسه ، اسپانیا، انگلستان، سوئیس و... نیز درگیر این بیماری هستند. کشور فرانسه با آمار بیش از 5,423 مورد ابتلا و مرگ بیش از 127 نفر، از جمله کشورهای اروپایی است که بحران اروپا را به شدت احساس نموده است.

فرانسه جزو منطقه ها توریستی بسیار مهم اروپا به شمار می رود و به لطف جاذبه های فراوان، سالانه گردشگرهای بسیار زیادی را به خود جذب می نماید؛ اما بحران کرونا باعث شده است که به صنعت توریسم و در نتیجه آن، اقتصاد کلان این کشور لطمه وارد گردد. مکان ها و مراکز عمومی مثل فروشگاه ها، شهربازی ها، استادیوم ها و غیره در فرانسه مانند سایر نقاط جهان به حالت تعطیل درآمده اند و فرایند قرنطینه، بسیار جدی دنبال می گردد. طبق اعلام مسئولان کشور، شرایط فرانسه به سرعت رو به بدتر شدن می رود!

پس از فرانسه، اسپانیا رتبه بعدی را در جمع کشورهای آلوده اروپایی دارد. پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، بحران کرونا در این کشور را شرایط فوق العاده اعلام نمود و مانند سایر نقاط قاره اروپا وارد شرایط قرنطینه شد. در این کشور تعداد مبتلایان به بیش از 894 نفر افزایش یافته و قربانیان هم بیش از 297 نفر اعلام شده است.

علاوه بر اسپانیا، کشورهایی همانند آلمان و هلند نیز درگیر مقابله با این بیماری شده اند. در هلند بیش از 1000 نفر به ویروس مبتلا و بیشنر از 20 نفر نیز بر اثر آن، جان خود را از دست داده اند. مقام های آلمانی نیز برای جلوگیری از زیاد شدن قربانیان کرونا، مرز های خود را بسته اند.

کرونا به انگلستان هم رسیده و لازم به ذکر است که بیش از 35 نفر بر اثر این ویروس فوت نموده اند. انگلستان نیز مثل دیگر کشورهای درگیر با کرونا، شرایط قرنطینه ایجاد نموده و تعطیلی فعالیت های جمعی، به خصوص لغو برگزاری مسابقه های فوتبال در این کشور که طرفداران بی شماری در سراسر جهان دارد، مسائل و چالش هایی جدی را در این کشور به وجود آورده است.

کشورهایی مانند سوئیس و ارمنستان نیز این روزها درگیر کرونا هستند. کشور سوئیس با بیش از دو هزار مبتلا و 14 فوتی در حال سپری کردن روزهایی سخت است. هنوز آمار دقیقی از شرایط مبتلایان و فوتی های ارمنستان در دست نیست؛ هرچند این کشور در حال اتخاذ تدابیر امنیتی مثل اجرای قرنطینه شهرها است.

با توجه به آمارهای در دسترس، کشورهای اروپای مرکزی و پرگردشگر مثل انگلستان، ایتالیا، فرانسه و آلمان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را به خود اختصاص داده اند و سرزمین های اروپای شرقی را کمتر در بین منطقه ها بحران زده و پرخطر اروپایی می بینیم. موضوعی که با توجه به مسئله صنعت توریسم و شلوغی نسبی بیشتر کشورهای اروپای مرکزی مثل انگلستان یا فرانسه، قابل درک است. البته که با وجود شرایط آماده باش در کشورهایی نظیر ارمنستان، هیچ بعید نیست که کرونا بتواند به تمامی کشورهای اروپا نفوذ کند و برای روشن شدن این مسئله، باید بیشتر منتظر بمانیم.

منبع: کجارو / عصر ایران / edition.cnn.com / trt.net.tr / nytimes.com
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2086

به "تور ارزان اروپا: کابوس کرونا در اروپا؛ درهای منطقه شینگن بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: کابوس کرونا در اروپا؛ درهای منطقه شینگن بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید