آخرین آمار کرونا در دنیا؛تعداد مبتلایان از دو میلیون عبور کرد

به گزارش مجله عکس، با شیوع ویروس کرونا در همه کشورها حالا رقم مبتلایان به این ویروس از دو میلیون تن عبور نموده است.

آخرین آمار کرونا در دنیا؛تعداد مبتلایان از دو میلیون عبور کرد

به گزارش خبرنگاران، در تازه ترین آمار کشورهای آمریکا با 5,007 تن، انگلیس 4,603، اسپانیا 3,573، روسیه 3,388، ایتالیا 2,667 بلژیک 2,454، ایران 1,512، آلمان 944، هند 833، بیشترین تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا را داشته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

در تازه ترین رویداد ترامپ در اقدامی جنجالی بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) بیان نمود یاری های مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را معلق نموده است. ترامپ در بیانیه بامداد چهارشنبه سازمان جهانی بهداشت را به سوءمدیریت و پنهان کاری در بحران ناشی از شیوع کرونا متهم کرد.ترامپ گفته این بیماری می توانست از همان شروع مهار گردد. او همچنین ادعا نموده سازمان بهداشت جهانی، اطلاعات نادرست چین درباره این ویروس را ترویج نموده است. ترامپ در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید همچنین گفت: سازمان بهداشت جهانی در عمل به وظایف پایه ای خود شکست خورده و باید جوابگو گردد.

به همین دلیل تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای متوقف کردن حمایت مالی از این سازمان متأسفیم.

این تنها واکنش نبود و بسیاری از مقام های جهان نسبت به این اقدام ابراز مخالفت کردند.

آلمان و فرانسه

آلمان و فرانسه به عنوان دو قدرت مالی عظیم اتحادیه اروپا از شروع دوره رکود سنگین در پی طولانی شدن بحران کرونا در این کشورها اطلاع دادند. به گزارش شبکه یورو نیوز، بحران همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی های گسترده ناشی از آن، اقتصادهای فرانسه و آلمان، دو قدرت اصلی اتحادیه اروپا را وارد رکودی بی سابقه نموده است به همین دلیل وزیر اقتصاد آلمان همچنین پیش بینی کرد که رکود مالی کشورش در ماه آوریل تشدید گردد و بر شمار 725 هزار بیکار موقت ناشی از اجرای سیاست قرنطینه اضافه نموده گردد. وزارت اقتصاد آلمان پیشتر پیش بینی نموده بود که در مجموع 2 میلیون نفر به دلیل تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای غیرضروری دچار بیکاری موقت و مشمول یاری های مالی دولت شوند. آلمان 133,154 مبتلا و با اضافه شدن 97 مورد فوت دیگر 3,592 تن کشته دارد.

برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه نیز بیان نمود که در زمان حاضر کاهش 8 درصدی فراوری ناخالص داخلی این کشور به عنوان مبنای تدوین اصلاحیه بودجه دولت در نظر گرفته می گردد اما به نظر می رسد که رشد مالی کشورش تا سرانجام سال 2020 به منفی 10 تا 11 درصد برسد. او هزینه مقابله با بحران مالی فعلی را 100 میلیارد یورو تخمین زد. فرانسه 143,303 مورد مبتلا و 15,729 مورد کشته دارد.

ایتالیا و اسپانیا

در ایتالیا که بعضی مشاغل کار خود را از دیروز شروع نموده اند آمار مبتلایان و کشته شدگان افزایش یافته است. این اتفاق در حالی رخ می دهد که در روزهای اخیر آمار به طور نسبی از کاهش فرایند ابتلا و مرگ و میر خبر می داد. این کشور 165,155 مورد مبتلا دارد که با 578 تن کشته در 24 ساعت گذشته تعداد 21,645 مورد در کل کشته دارد.

اسپانیا هم که از چند روز پیش شاهد بازگشایی بعضی مشاغل بوده فرایندی افزایشی در تعداد کشته شدگان و مبتلایان داشته است. این کشور 177,633 مورد مبتلا دارد که با 324 مورد فوتی جدید تعداد مبتلایانش به 18,579 تن می رسد.

انگلیس

در انگلیس نیز 761 مورد فوتی گزارش شده که در کل آمار کشته شدگان به 12,868 می رسد. در کل نیز تعداد مبتلایان به عدد 98,476 رسیده است. به گزارش استاندارد، در همین حین دولت انگلیس در کوشش است که مقررات قرنطینه را به دلیل آسیب های مالی کاهش دهد. میرر نیز گزارش داده است که علی رغم همه گیری کرونا مذاکرات تجاری انگلیس و اتحادیه اروپا ادامه خواهد یافت.

روسیه

به گزارش مسکو تایمز، در این کشور نیز در پی صف های خارج از ایستگاه مترو و ترافیک شدید اعتراض ها به گسترش شیوع ویروس کرونا شدت گرفته است. 24,490 مورد روسیه مبتلا به ویروس کرونا دارد که با اضافه شدن 28 مورد جدید به فوتی ها رقم کلی به 3,388 تن می رسد.

چین

از چین نیز خبر می رسد که سفیر این کشور توسط فرانسه احضار شده است. وزارت امور خارجه فرانسه از احضار سفیر چین در اعتراض به اظهارات سفارت این کشور در پاریس پیرامون ویروس کرونا اطلاع داد.به گزارش گاردین از همین روپایگاه الکترونیکی سفارت چین در فرانسه روز یکشنبه مقاله ای را به زبان فرانسه در پاسخ به نقدها رسانه های غربی در مورد مدیریت چین درباره گسترش شیوع ویروس کووید -19 منتشر نموده بود. در بخشی از این مقاله که نویسنده آن یک دیپلمات بی نام چینی بود، آمده است که مراکز سالمندان در فرانسه اجازه داده اند مردم به دلیل گرسنگی و بیماری جانشان را از دست بدهند.

در دیگر خبرها از چین یک شهر دیگر به نام ژوهای خوردن گوشت سگ را ممنوع بیان نمود. به گزارش ایندیپندنت، علاوه بر سگ گوشت گربه و بعضی حیوانات وحشی دیگر نیز قبلتر در شنژن ممنوع اعلام شده بود. در پی این تصمیم ابراز امیدواری شده تا در آینده تجارت این گونه از حیوانات وحشی سرانجام یابد. یک سخنگوی موسسه خیریه حیوانات نیز ابراز امیدواری نموده که این حرکت بتواند موجب تصویب قانون حمایت از حیوانات در سراسر چین باشد.

کره جنوبی

میلیون ها رأی دهنده که همه ماسک بر صورت داشتند، روز چهارشنبه در محل های رأی دهی در سراسر کره جنوبی برای انتخاب مجمع ملی 300 نفری این کشور صف آرایی کردند ، حتی در حالی که این کشور برای کنترل ویروس کرونا می جنگد. به گزارش نیویورک تایمز، انتخابات امروز بیست و یکمین رای گیری برای انتخاب نمایندگان مجلس در کره جنوبی است و طبق پیش بینی های اجرا شده حزب دموکرات یعنی حزب حاکم اکثریت کرسی های مجلس را بدست می آورد.

طبق اعلام مقامات کره جنوبی تمام شعب اخذ رای در سراسر این کشور ضدعفونی شده و رای دهندگان باید از ماسک و دستکش استفاده نمایند و پیش از ورود به ساختمان استقرار صندوق های رای گیری غربالگری با دریافت دمای بدن آنها انجام می گردد.

ایران

در ایران نیز رئیس جمهور در جلسه هیات دولت با برشمردن پنج گام دولت بویژه در دوره مبارزه با کرونا، تاکید نمود که به رغم مسائل ناشی از تحریم های ضد ایرانی و بیماری کرونا، شرایط سال جاری کشور با پشتیبانی یکدیگر، کوشش و حضور مردم در صحنه و فداکاری بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات، نسبتا قابل قبول و مطلوب خواهد بود و شرایط سیاهی که دشمنان برای دلسرد کردن مردم ترسیم می نمایند، کاملا دروغ و بی اساس است.

وی همچنین اضافه نمود: امروز مسأله و دغدغه مردم، سلامت و معیشت است و باید کاری کنیم که همزمان با بیماری و بیکاری مبارزه کنیم.اگر بتوانیم این دیدگاه جامع را به خوبی اجرایی و عملیاتی کنیم، ان شاء الله قدم به قدم می توانیم شرایط کشور را به سمتی راهنمایی کنیم که برای مردم مطلوب باشد. ایران 76,389 مورد مبتلا دارد که با 94 مورد فوتی آمار کشته شدگانش به 4,777 تن رسیده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 977

به "آخرین آمار کرونا در دنیا؛تعداد مبتلایان از دو میلیون عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار کرونا در دنیا؛تعداد مبتلایان از دو میلیون عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید