خبرنگاران کد بهداشتی باید در محل واحد صنفی نصب گردد

به گزارش مجله عکس، بیرجند - خبرنگاران - سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا خراسان جنوبی گفت: صنوف کم خطر پس از تایید تعهدنامه، التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا به صورت الکترونیکی، اخذ کد بهداشتی و نصب آن در واحد صنفی می توانند فعالیت خود را شروع نمایند.

خبرنگاران کد بهداشتی باید در محل واحد صنفی نصب گردد

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، ناصر خوش خبر از مهلت 7 روزه اصناف کم خطر برای مراجعه به سایت سلامت وزارت بهداشت و دریافت کد فعالیت اطلاع داد و اضافه کرد: براساس سیاست های طرح فاصله گذاری اجتماعی، اصناف کم خطر از امروز 23 فروردین ماه می توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی تاکید نمود: شرط فعالیت دوباره واحدهای صنفی کم خطر، دریافت کد فعالیت از سایت سلامت وزارت بهداشت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای آغاز فعالیت دوباره مشاغل کم خطر در طرح فاصله گذاری هوشمند، تمامی واحدهای صنفی می بایست در سامانه salamat.gov.ir برای دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلین، مشتریان و تایید تعهدنامه به صورت الکترونیکی ثبت نام نمایند.

وی توضیح داد: رعایت سه اصل بهداشت محیط کار، بهداشت مشتریان و بهداشت شاغلین در واحد صنفی از موارد اساسی در این طرح بوده و لازم الاجراست.

خوش خبر گفت: در پروتکل های 64 گانه، دستورالعمل های لازم برای رعایت بهداشت در هر صنف، گروه شغلی و حوزه کاری کاملاً تعیین شده و رعایت این پروتکل ها برای تمامی اصناف الزامی است.

وی عنوان نمود: برای حفظ سلامت مردم، گروه های بازرسی متشکل از بازرسان صمت، تعزیرات، اماکن، بهداشت محیط و سایر دستگاه ها تمامی موارد را تحت نظارت خواهند داشت و در صورت مشاهده موارد تخلف، حتما اعمال قانون خواهد شد.

سخنگوی ستاد مدیریت بیمار کرونا در استان گفت: این طرح، ملی است و به جز تهران، در سراسر کشور از روز شنبه 23 فروردین اجرا می گردد، چرا که خروجی آن حفظ سلامت مردم است.

وی ضمن تشکر از همراهی اصناف و بازاریان با مجریان طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکید نمود: موضوع فعالیت مجدد اصناف، شامل گروه مشاغل پرخطر نمی گردد و 11 رده شغلی که در شمار مشاغل پرخطر تعریف شده اند تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، فعالیت های پرخطر شامل فروشگاه های عظیم و زنجیره ای به غیر از فروشگاه های عرضه مواد غذایی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، آکادمی های رانندگی، رستوران، اغذیه فروشی ، طباخی و فست فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه خانه، چایخانه و تریا هستند.

وی گفت: همراهی مردم و اصناف تا این لحظه با طرح فاصله گذاری اجتماعی قابل تقدیر است و بدون شک در این مرحله نیز باید به گونه ای اقدام گردد که سلامت جامعه حفظ گردد.

خوش خبر اضافه کرد: به دلیل اهمیت موضوع، همه ما مکلفیم قانون را رعایت کنیم و در صورت مشاهده مواردی از رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، باید تذکر داده گردد.

فعالیت مجدد واحدهای صنفی کم خطر از امروز (شنبه) 23 فروردین ماه منوط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و از سیاست های طرح فاصله گذاری اجتماعی با عنوان فاصله گذاری هوشمند است.

طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه از بامداد آدینه هشتم فروردین ماه جاری در سراسر کشور اجرا و تا 20 فروردین تمدید شد.

با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری هوشمند از روز شنبه (23 فروردین) در سراسر کشور اجرا می گردد و در این مرحله صنوف کم خطر با کسب مجوز لازم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز به فعالیت خواهند بود.

همچنین ادارات که تا پیش از این با یک سوم کارکنان در محل کار، فعالیت می کردند از فردا (شنبه) با حضور دوسوم کارکنان فعال خواهند بود و یک سوم نیز می توانند از مرخصی یا دورکاری استفاده نمایند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز 68 هزار و 192 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 122 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به 4 هزار و 232 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 962

به "خبرنگاران کد بهداشتی باید در محل واحد صنفی نصب گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کد بهداشتی باید در محل واحد صنفی نصب گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید