کریمی تاکید نمود: تدوین پیوست&zwnjهای پژوهشی برای اجرای برنامه&zwnjها در آموزش و پرورش

به گزارش مجله عکس، تهران (پانا) - رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش بیان نمود یکی از مهم ترین اولویت ها و ظرفیت های پژوهشی کشور، ظرفیت های درون آموزش و پرورش است ما در این وزارتخانه دارای سامانه ملی پژوهشی هستیم که در سراسر کشور رسوخ دارد.

کریمی تاکید نمود: تدوین پیوست&zwnjهای پژوهشی برای اجرای برنامه&zwnjها در آموزش و پرورش

فرهاد کریمی در همایش بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش و تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده ضمن تشکر از همکاران برای برگزاری برنامه های هفته پژوهش گفت: در مراسم هفته پژوهش سال جاری، در دومین روز هستیم امروز به تجلیل و تقدیر از پژوهشگران برگزیده پرداخته می گردد و سایر ارکان که در برنامه های این هفته سهیم بودند.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اولویت ها و ظرفیت های پژوهشی کشور، ظرفیت های درون آموزش و پرورش است ما در این وزارتخانه دارای سامانه ملی پژوهشی هستیم که در سراسر کشور رسوخ دارد.

کریمی اضافه نمود: به رسمیت شناختن ابن سامانه یکی از اصول مهم توسعه پژوهش هاست در شورای تحقیقات استان ها نیز دارای پژوهش های مهم هستیم و در ستاد نیز دارای کمیته های تخصصی پژوهش.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش اعلام کرد: در کنار این ارکان در سطح مناطق شاهد فعالیت پژوهشسرای دانش آموزی هستیم که ظرفیت پژوهشی و رکن مهم توسعه پژوهش در مدارس هستند.

وی ضمن چند توصیه به مدیران کل استان ها عنوان نمود: شورای تحقیقات به منزله کانون تفکر و نظریه پردازی است که باید مورد توجه باشد سهم یک درصدی پژوهش نیز از اهمیت برخوردار است. ما براساس اسناد تحولی به ویژه زیرنظام پژوهش، مکلف به تدوین پیوست های پژوهشی هستیم که باید در استان ها مورد توجه باشد همچنین فعال کردن کمیته های پژوهشی از انتظارات ماست.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش درباره فعالیت های اقدام پژوهی معلمان اعلام کرد: سال جاری بیست و سومین دوره معلم پژوهنده برگزیده در کشور برگزار گردیده است، در واقع اقدام پژوهی معلمان به منظره مجرای بسیاری از اهداف سند تحول است.

کریمی با بیان اینکه دبیرخانه بیست و سومین مجموعه معلم پژوهند در استان فارس قرار گرفته است، اشاره نمود: توجه و توسعه برنامه معلم پژوهنده در حوزه پژوهش آموزش و پرورش و کشور اهمیت بسیاری دارد. معلم پژوهنده مهم ترین مجرا برای ورود پژوهش به مدارس است که باید به این مهم نیز اهمیت دهیم.

تقدیر از 70 معلم پژوهنده برگزیده

حشمت الله متین دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش نیز در این مراسم گفت: هفته پژوهش سال جاری در یک شرایط بحرانی برگزار گردید شرایط یکه با شیوع کرونا روبرو بودیم و از سطح مدرسه تا ستاد به ویژه وزیر آموزش و پرورش و دکتر باقرزاده همکاری داشتند همچنین استان ها نیز پا به پا با ما همکاری کردند تا مراسم را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برنامه های این هفته تهیه و تدارک مراسم برگزاری جشنواره دانش آموزی بود که با حضور وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش برگزار گردید و از 70 دانش آموز پژوهشگر به صورت حضوری و غیرحضوری تجلیل شد.

متین اعلام کرد: مراسم امروز نیز مراسم روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش است که وزیر ما را همراهی می نماید امروز از 100 پژوهش گر در سطح آمزوش و پرورش تقدیر می کنیم و کوشش های شبانه روزی آنان را پاس می داریم.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش با بیان اینکه برای تحقق برنامه های این هفته فعالیت های متعددی انجام شد اضافه نمود: حدود 70 معلم پژوهنده برگزیده تقدیر می شوند همچنین 250 سند پژوهشی شامل طرح، انتها نامه و تجارب پژوهشی مورد ارزیابی قرار گرفتند و 9 کمیته کاری متشکل از صاحب نظران کارها را ارزشیابی کردند و 500 داوری انجام شد.

وی گفت: حاصل این زحمات این شد که فناور برتر از دانشگاه شهید رجایی خراسان جنوبی، کرمان و مازندارن؛ طرح پژوهشی از کردستان و آذربایجان شرقی؛ انتها نامه کارشناسی ارشد از تهران، آموزش و پرورش مازندران؛ تجارب برتر در حوزه مدیریت از اداره کل آموزش و پرورش فارس، خوزستان و قم؛ کمیته های برتر پژوهشی ستاد از معاونت سلامت، شورای عالی آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی و معاونت متوسطه؛ شورای تحقیقات برگزیده استان ها از اداره کل آموزش و پرورش لرستان، قم، زنجان، اردبیل و قزوین؛ مدیر پژوهشسرا از خراسان رضوی و البرز؛ دانشجو معلمان پژوهشگر از دانشگاه های شهید رجایی و فرهنگیان انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1410

به "کریمی تاکید نمود: تدوین پیوست&zwnjهای پژوهشی برای اجرای برنامه&zwnjها در آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریمی تاکید نمود: تدوین پیوست&zwnjهای پژوهشی برای اجرای برنامه&zwnjها در آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید