روسیه در فکر درآمدزایی از کرونا

به گزارش مجله عکس، در حالی که بیشتر کشورها به دلیل گسترش بیماری کرونا با مسائل مالی و کاهش فراوری ناخالص ملی روبرو شده اند، روسیه امیدوار است که با تهیه و فروش انواع واکسن های کووید-19 به نقاط مختلف دنیا درآمد حداکثری کسب کند.

روسیه در فکر درآمدزایی از کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

روسیه با چندین کشور برای فروش واکسن کرونا به نام واکسن اسپوتنیک وی وارد مذاکره شده است و با بعضی کشورها نیز برای تحویل واکسن توافق نموده است.

روسیه که پیش از کشورهای غربی به واکسن کرونا دست یافته است امیدوار است بخشی از بازار دنیای واکسن کرونا را به خود اختصاص دهد.

واکسن کرونا در روسیه به نام اسپوتنیک- وی یک ماه پیش به ثبت رسیده و به شهرهای مختلف روسیه منتقل شده و واکسیناسیون با آن شروع شده است و مقام های روسی اعلام نموده اند که در ماه های آینده فروش این واکسن به کشورهای مختلف شروع می گردد.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه که دست اندرکار تامین اقتصادی فراوری واکسن کرونای روسی است پیش بینی نموده که در سال های 2020 و 2021میلادی بیش از یک میلیارد نفر با واکسن روسی اسپوتنیک-وی واکسینه شوند.

کریل دمیتریف اعلام نموده است که روسیه امکانات خود را در عرصه فراوری واکسن کرونا برای رسیدن به شاخص افزایش می دهد.

به گفته دمیتریف، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، تا به امروز سفارش خرید بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دوز واکسن کرونا از بیش از 50 کشور از کشورهای جامعه همسود، اروپا، آسیا و آمریکای لاتین دریافت نموده است.

به گزارش رسانه های روسی، بازار واکسن کرونا در دنیا به حدود هفت میلیارد دلار می رسد به این معنی که فراورینمایندگان چنین واکسنی می توانند تا این رقم درآمد کسب نمایند.

رقابت روسیه و کشورهای غربی در خصوص فراوری واکسن

در زمان حاضر رقابت گسترده ای بین روسیه و بعضی کشورهای غربی و در وهله اول آمریکا برای فراوری در حجم گسترده واکسن کرونا وجود دارد.

آمریکا که سعی می کرد پیش از بقیه کشورها به واکسن کرونا دست بیابد تا بتواند واکسن خود را به کشورهای دیگر عرضه و بخشی از بازار دنیای را تحت کنترل بگیرد باوجود کوشش های گسترده به موفقیت دست نیافته و ظاهرا چنین بنظر می رسد که از روسیه در این عرصه عقب افتاده است.

رسانه های غربی نیز برای تحت تاثیر قرار دادن موفقیت های روسیه در ساخت واکسن کرونا مقاله هایی را در انتقاد از واکسن روسی مبنی بر سطح پایین ایمنی آن و تاثیرات جانبی این واکسن منتشر نموده اند.

رسانه های انگلیسی که دیدگاه انتقادی به روسیه دارند بیش از بقیه رسانه های غربی در این مورد گزارش نوشته اند.

روسیه نیز اقداماتی را در پاسخ به این اقدامات به منظور خنثی کردن تاثیرات آن بکار بسته است.

برای مثال ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی گفت که روسیه برای واکسیناسیون رایگان کارکنان سازمان ملل با واکسن کرونای روسی آمادگی دارد.

رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز که هفته گذشته به صورت وبینار برگزار گردید، گفت: مسکو آماده هر گونه مشارکت در زمینه مبارزه با کرونا است، پیشنهاد می کنیم یک کنفرانس آنلاین در رابطه با واکسن کرونا هم برگزار گردد ضمن اینکه واکسن کرونا در آینده نزدیک در دسترس همه دنیا قرار می گیرد.

پوتین و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تا به امروز با همتایان خود از چندین کشور دنیا درباره واکسن کرونا به منظور فروش این واکسن مذاکره نموده اند.

مذاکرات روسیه با کشورهای مختلف درباره واکسن کرونا

روسیه در یک ماه اخیر با سران و مقام های چندین کشور دنیا برای فروش یا همکاری در ساخت واکسن اسپوتنیک وی مذاکره نموده است.

مقام های روسیه با ایران نیز در خصوص واکسن کرونا مذاکره نموده اند و کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه به تازگی گفت که تهران مصمم به همکاری با مسکو در ساخت واکسن کووید-19 است.

جلالی روز آدینه در نشست خبری در شبکه خبری روسیا سگودنیا در مسکو گفت: ایران و روسیه با یکدیگر در عرصه ساخت واکسن کرونا همکاری می نمایند و در این مورد رایزنی ها جریان دارد.

وی اضافه نمود: با کریل دمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه (سازمان مسئول تامین اقتصادی طرح فراوری واکسن کرونا در روسیه) گفت وگوهایی صورت گرفت و مقام های دو کشور نیز چند دور رایزنی در این خصوص انجام داده اند. ما گفتیم که در عرصه فراوری واکسن کرونا همکاری خواهیم کرد.

صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تا به امروز با چندین کشور برای فروش واکسن کرونا توافق نموده یا قرارداد امضا نموده است.

آخرین دست از این توافق ها روز آدینه هفته گذشته به دست آمد و صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه با شرکت داروسازی لاکسیسام ازبکستان برای فروش 35 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی توافق حاصل کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، 10 میلیون دوز این واکسن در سال 2020 و 25 میلیون دوز نیز در سال 2021 به ازبکستان تحویل خواهد شد.

یک هفته پیش نیز خبرگزاری ریانووستی به نقل از یک مقام صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و بدون اشاره به مقام وی نوشت: صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه با شرکت های داروسازی هند برای تحویل 100 میلیون دوز واکسن کرونا (اسپوتنیک وی) توافق کرد.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز اعلام نموده است که روسیه تا یکصد میلیون دوز واکسن کرونای روسی به کشورهای آمریکای لاتین صادر می نماید که تحویل 50 میلیون واکسن به برزیل و 32 میلیون به مکزیک از آن جمله است.

خبرگزاری دولتی تاس به تازگی به نقل از کریل دمیتریف رئیس این صندوق نوشت: در زمان حاضر پیشنهادهایی از آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی برای ایجاد مراکز مشترک برای فراوری واکسن کرونا دریافت می کنیم.

در همین حال انتظار می رود تا خاتمه ماه جاری سپتامبر(اواسط مهر)، واکسن دوم کرونا در روسیه نیز به ثبت برسد که امکانات این کشور برای فراوری واکسن افزایش خواهد یافت.

آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف نمایندگان روسیه (روس پاترب نادزور) دست اندرکار مبارزه با بیماریهای واگیر در روسیه به تازگی در این مورد گفت که واکسن دوم کرونا در روسیه که در مرکز علمی وکتور در نووسیبیرسک ساخته می گردد، مرحله بالینی آزمایش را پشت سر می گذارد.

در نهایت می توان گفت که روسیه امیدوار است از فروش واکسن کرونا به کشورهای مختلف حداکثر درآمد را کسب کند و موفقیت این اقدامات تا اندازه زیادی به غلبه این کشور بر تحریم های ضدروسی آمریکا و نیز کوشش های برای سیاه نمایی واکسن روسی و خطرناک جلوه دادن آن برای انسان در تعدادی از رسانه های غربی بستگی دارد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1262

به "روسیه در فکر درآمدزایی از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در فکر درآمدزایی از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید