تور استانبول: خریدی مقرون به صرفه در بازار بزرگ استانبول

به گزارش مجله عکس، بازار بزرگ استانبول

یکی از اولین مراکز خرید دنیا، بازار بزرگ استانبول است که یکی از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده نیز می باشد. موقعیت استراتژیک استانبول باعث شده که این بازار به عنوان قطب بازرگانی و تجاری مدیترانه شناخته گردد. بازار بزرگ 4 درب اصلی دارد و خیابان های بازار به نام اجناسی که در آن منطقه فروخته می گردد نامگذاری شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا با این بازار بیشتر آشنا شوید.

تور استانبول: خریدی مقرون به صرفه در بازار بزرگ استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

این بازار معروف، محلی برای دیدار های اجتماعی است و جامعه در این محل آغاز به تعامل با هم میاز نمایند. تا اواسط قرن 19، خرید در بازار با الان تفاوت های زیادی داشت چون رقابتی بین فروشندگان وجود نداشت و اجناس معمولا قیمت های ثابتی داشتند.

چه اجناسی در بازار بزرگ فروخته می گردد

چانه زدن و تخفیف گرفتن از کارهای معمول در این بازار است و چون کل بازار در زیر یک سقف قرار گرفته است ممکن است در هنگام شلوغی احساس سرگیجه بگیرید به همین علت امروزه این بازار را نوسازی نموده اند و مجهز به سیستم حرارتی، سیستم روشنایی و امکانات دیگری شده است، برخی می گویند با انجام این نوسازی ها، این بازار سنتی به شکل بازارهای غربی شده، اما هنوز هم بخش های سنتی زیادی در این بازار وجود دارد. مهمترین اجناسی که در این بازار به فروش می رسد شامل فرش، ظروف سفالی و سوغاتی، لباس، ظروف مسی، پارچه، جواهرات طلا، کیف دستی و چمدان، چرم و نقره جات می باشد. مثل بسیاری از آثار تاریخی مهم این کشور، این بازار هم از آسیب های زیادی جان سالم بدر برده، دو آتش سوزی در سال های 1515 و 1548 آسیب های زیادی به این بازار زد که باعث شد این بازار تا سال 1980 مورد نوسازی های دوره ای قرار بگیرد.

واقعیت هایی شگفت آور درباره بازار بزرگ

  • این بازار در حدود سال 1455 زمانی که امپراتور عثمانی کنترل قسطنطنیه را در دست گرفت باز شد و توسعه آن به یک مرکز خرید در اوایل قرن 17 به سرانجام رسید.
  • این بازار بیش از 3000 مغازه در بیش از 60 خیابان سرپوشیده دارد و روزانه بین 250,000 تا 400,000 نفر بازدیدنماینده دارد.

بازار بزرگ در کجا قرار گرفته است

منطقه و محله ای که این بازار در آن واقع شده فاتح نام دارد که در مرکز شهر استانبول می باشد . این بازار در بین مسجد بایزید و مسجد نور عثمانیه قرار گرفته است.

بازار در چه زمانی از روز باز است

این بازار دوشنبه تا شنبه، از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر باز می باشد.

برترین زمان برای بازدید از بازار بزرگ

بازار بزرگ یکشنبه ها و بعلاوه در هنگام تعطیلات عمومی بسته است و در بقیه روزها باز می باشد. در روزهای آدینه و شنبه بسیار شلوغ است و پیدا کردن اجناس با قیمت مناسب تر، سخت می گردد.

با وجود اینکه این بازار یک بازار سرپوشیده است اما باز هم آب و هوا بر روی بازدید از این بازار تاثیر می گذارد. تابستان های استانبول گرم و مرطوب و زمستان های آن سرد، بارانی و برفی دارد. در این شهر اندازه بارندگی خیلی زیاد است و حتی در فصل تابستان هم گاهی سیل اتفاق می افتاد؛ از نظر آب و هوا برترین زمان برای بازدید از این بازار می، ژوئن، سپتامبر و اکتبر است.

منبع: mapsofworld.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2022

به "تور استانبول: خریدی مقرون به صرفه در بازار بزرگ استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: خریدی مقرون به صرفه در بازار بزرگ استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید