راهنمای سفر ارزان به استکهلم سوئد

به گزارش مجله عکس، بازدید از قصرهای زیبا و مجلل، قایق‌سواری در کانال‌های آبی، خوردن غذاهای خوشمزه سوئدی، پیاده‌روی در شهر قدیمی و دیدن بناها و کلیساهای تاریخی، گوشه‌ای از جاذبه‌های بی‌مانند استکهلم برای مسافران تور اروپا هستند. این شهر اما به گران بودن مشهور است و بسیاری از مردم در انتخاب این شهر به عنوان مقصد تعطیلاتشان تردید می‌کنند. در ادامه راه‌هایی برای صرفه‌جویی در سفر و لذت بردن از این شهر بی‌نظیر را با شما در میان می‌گذاریم.

راهنمای سفر ارزان به استکهلم سوئد

هتل‌ها در استکلهم تمام سال گران هستند. به طور معمول ماه‌های ژوئن تا آگوست و همچنین حوالی تعطیلات کریسمس، فصل‌های پر گردشگر یا به اصطلاح High-Season استکهلم هستند. واضح است که در این مدت به دلیل وجود تعداد بالای گردشگر تور اروپا، قیمت ها افزایش می‌یابد. بقیه سال را می توان فصل کم گردشگر یا به اصطلاح off-season نامید. بسیاری از مسافران برای کنترل هزینه‌ها ترجیح می‌دهند به جای اقامت در هتل در هاستل‌ها اقامت کنند.  اکثر هاستل‌های استکهلم قیمت‌های منطقی دارند، اگرچه از امکانات رفاهی کمتری برخوردار هستند.

اتاق‌های اشتراکی معمولا در حدود 245 کرون به ازای هر شب اقامت هزینه دارند. اقامتگاه‌های مقرون به صرفه‌ی زیادی در این شهر وجود ندارد، پس مجبور هستید کمی بیشتر جستجو کنید بلکه جای ارزان‌تری پیدا کنید. این هاستل‌ها همچنین مبلغ 50 کرون بیشتر برای لباس خواب از شما دریافت خواهند کرد. برای این که کار شما را راحت کرده باشیم، Skanstull Hostel را به شما پیشنهاد می‌دهیم که یکی از ارزان‌ترین هاستل‌های این شهر است.

گران، اولین چیزی است که می‌توانیم در مورد قیمت مواد غذایی در استکهلم بگوییم. حتی هزینه‌ی غذاهای ساده‌ای همچون فست فودها و وعده‌های ساده‌تر، نسبت به هزینه‌ی کرایه یک مسیر دور در بخش مرکزی و جنوبی اروپا بیشتر است. هات داگ نسبتا ارزان است و پیدا کردن جایی که بتوان آن را تهیه کرد سخت نیست. حداقل از این طریق می‌توانید مقداری در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید. بسیاری از رستوران‌های عادی استکهلم، ظرف غذای روز دارند که قیمت های نسبتا معقولی دارند. کافی است کمی جستجو کنید. یادتان باشد که میل کردن شام در رستوران‌های بهتر برایتان گران‌تر تمام می‌شوند. بهتر است دلتان را به مک دونالدز هم خوش نکنید، چرا که مک‌دونالدهای این شهر در نوع خودشان از گران‌ترین‌های جهان به شمار می‌روند.

به دلیل سطح بالای فرهنگ مردم استکهلم و اعتقاد آن‌ها به داشتن هوای پاک‌تر، بیشتر مردم این شهر از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و همین موضوع سبب شده است تا این سیستم در میان بهترین‌های دنیا قرار بگیرد. سیستم حمل و نقل عمومی شهر شامل اتوبوس، قطار مسافربری، مترو و تراموای است که توسط شرکت SL اداره می‌شود. در شلوغی صبح حدود 73 درصد افراد، اتوبوس، قطار و قطار زیرزمینی را برای رفتن به محل کار خود انتخاب می‌کنند.

خرید کارت استکهلم به شما امکان دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی این شهر و بازدید رایگان از 99 درصد موزه‌ها و تورهای کانال آبی آن را در تور اروپا می‌دهد. از این طریق می‌توانید به میزان بسیار قابل توجهی در هزینه‌های جابه‌جایی و گردشی خود صرفه‌جویی کنید.

انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 573

به "راهنمای سفر ارزان به استکهلم سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر ارزان به استکهلم سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید