بزرگترین شهرک چوبی دنیا با 2000 خانه ، گذر آرام به دنیای سبز

به گزارش مجله عکس، بزرگترین شهرک چوبی دنیا شامل 2000 خانه چوبی خواهد بود که در شهر استکهلم ساخته خواهد شد.

بزرگترین شهرک چوبی دنیا با 2000 خانه ، گذر آرام به دنیای سبز

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیو اطلس، روند ساخت و ساز چوبی مدرن در دنیا به سرعت پیش می رود و تقویت می گردد، اخیرا در اخبار و گزارش ها به این نکته اشاره شده که قرار است بزرگ ترین شهرک چوبی دنیا در سوئد ساخته گردد این پروژه که به وسیله سازندگان آن به عنوان بزرگ ترین پروژه ساخت و ساز چوبی دنیا توصیف شده است، شامل 2000 خانه زیبا و چشمگیر و بعلاوه فضای اداری و فروشگاه ها خواهد بود که به طور عمده از چوب ساخته شده اند.

همانطور که از نامش پیداست، شهر چوبی استکهلم (Stockholm Wood City) در مرکز سوئد واقع خواهد شد. با این حال، این در واقع بیشتر یک محله است تا یک شهر واقعی، در این محله شهرک مانند بیشتر ساخت و ساز روی مسکن، فضای خرید و فروشگاه ها، رستوران ها و بعلاوه فضای اداری و مکان های دیدار عمومی متمرکز خواهد بود. این ساختمان ها در اشکال و ارتفاع متفاوت ساخته خواهد شد، در حالی که طرح های کلی آنها زیبایی طبیعی چوب را به نمایش می گذارد.

استکهلم وود سیتی علاوه بر استفاده از مصالح ساختمانی با منابع پایدار، انتشار کربن را با پنل های خورشیدی نصب شده روی پشت بام نیز کاهش می دهد این پنل ها به باتری متصل می گردد که این امر باعث کاهش کشش شبکه برق کاهش می گردد. در پشت بام ها و تراس ها نیز فضای سبز قابل توجهی کاشته خواهد شد.

آتریوم لیونبرگ (Atrium Ljungberg) کمپانی توسعه دهنده این شهرک شرح می دهد: این پروژه بیش از 250.000 متر مربع وسعت دارد و بنابراین بزرگترین پروژه ساخت و ساز شناخته شده دنیا در چوب است. صنعت املاک و مستغلات در گذار به دنیای سبز کاملا حیاتی است، زیرا ساختمان ها 40 درصد از انتشار دی اکسید کربن دنیا را تشکیل می دهند. شهر چوبی استکهلم دوره تازهی را برای معماری و توسعه شهری پایدار به نمایش می گذارد. منطقه تازه دارای 7.000 دفتر دیگر است. فضاها و 2.000 خانه در سیکلا، منطقه ای واقع در بخش های جنوبی استکهلم. محیط شهری پر جنب و جوش با ترکیبی از محل های کار، مسکن، رستوران ها و مغازه ها را ارائه می دهد.

وقتی صحبت از ساخت و سازهای چوبی به میان می آید، کسانی هستند که نگران تبدیل شدن چنین ساختمان هایی به جعبه های چوبی قابل احتراق در صورت آتش سوزی هستند. با این حال، الوارهای مهندسی شده مدرن با قاب های چوبی سنتی بسیار فرق دارد و مطالعات متعدد نشان داده است که محصولاتی مانند الوارهای متقاطع و چوب چند لایه چسبانده شده، در آتش عملکرد فوق العاده ای دارند. برج چوبی میوستارنت (Mjøstårnet) که رکوردشکن مقاومت در برابر آتش سوزی است، در واقع به گونه ای طراحی شده بود که حتی اگر تمام آبپاش های آتش نشانی از کار بیفتند، هر آتش سوزی به خودی خود و بدون دخالت انسان خاموش گردد.

بیشتر بخوانید:

  • نگاهی به اعجاب انگیزترین طرح شهرسازی در مرکز اروپا | ساختمان هایی با معماری متفاوت و سبز

قرار است ساخت و ساز این شهر چوبی بزرگ و خاص در استکهلم در سال 2025 شروع گردد و انتظار می رود اولین ساختمان ها در سال 2027 تکمیل شوند. در زمان نگارش، همچنان به طور دقیق معین نیست که چه کسی پشت این طرح است، اگرچه طبق منابع متعدد از جمله دیزین (Dezeen)، پروژه با همکاری شرکت هایوایت ارتیکتر (White Arkitekter) و هنینگ لارسن آشیتکتز (Henning Larsen Architects) است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 تیر 1402 بروزرسانی: 10 تیر 1402 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2298

به "بزرگترین شهرک چوبی دنیا با 2000 خانه ، گذر آرام به دنیای سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین شهرک چوبی دنیا با 2000 خانه ، گذر آرام به دنیای سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید