راه اندازی خط فراوری ماسک N95 با مشارکت دانشگاه و صنعت

به گزارش مجله عکس، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان از راه اندازی پیشرفته ترین و عظیم ترین خط فراوری ماسک استاندارد N95 در کشور اطلاع داد و گفت: ظرفیت فراوری ماهانه این خط، یک میلیون ماسک است.

راه اندازی خط فراوری ماسک N95 با مشارکت دانشگاه و صنعت

به گزارش خبرنگاران، دکتر سید مهدی ابطحی گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان با تکیه بر توانمندی علمی و دانشی و امکانات خود و با مشارکت گروه فولاد مبارکه اقدام به طراحی و احداث خط فراوری ماسک استاندارد N95 در محیطی تمیز و ایزوله نموده است. این خط فراوری به عنوان یکی از بزرگترین خطوط فراوری ماسک استاندارد در کشور به شمار می رود.

وی ابراز امیدواری کرد که این مشارکت نمونه موفقی از مشارکت صنعت و دانشگاه در راستای تامین احتیاجهای واقعی جامعه باشد و زمینه ساز همکاری های گسترده تر آینده صنعت و دانشگاه گردد.

عباس اکبری محمدی، معاون نیروی انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه نیز در این خصوص گفت: شرکت فولاد مبارکه با توجه به کمبود ماسک های استاندارد N95 به دلیل شرایط جاری کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و محدود بودن ظرفیت فراوری کشور خط فراوری ماسک استاندارد N95 را با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان طراح و دارنده دانش فنی احداث نموده است تا با راه اندازی این خط پیشرفته و اتوماتیک، بخشی از احتیاج جامعه تامین گردد.

بنا بر اعلام وزارت علوم، وی یادآور شد: ظرفیت فراوری این خط بیش از یک میلیون عدد ماسک در ماه است که امکان ارتقا این ظرفیت به میزان دو میلیون عدد در ماه وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 925

به "راه اندازی خط فراوری ماسک N95 با مشارکت دانشگاه و صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی خط فراوری ماسک N95 با مشارکت دانشگاه و صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید