رشد 8 درصد خرید خرمای صادراتی در خوزستان

به گزارش مجله عکس، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مقدار خرید توافقی خرمای استعمران صادراتی در استان 92 هزار تن بوده است که این رقم رکورد خرید سال گذشته های را شکست.

رشد 8 درصد خرید خرمای صادراتی در خوزستان

محمد حسنی نسب گفت: امسال برای اولین بار مقدار 92 هزار تن خرمای استعمران صادراتی خریداری شد که این مقدار بی سابقه بوده و رکورد خرید سال گذشته های را شکست.

به گفته او بیشترین مقدار خرید در سال های گذشته تا 85 هزار تن بوده است، اما در امسال و تا مقطع کنونی رشد 8 درصدی در خرید خرمای استعمران صادراتی از سطح نخیلات استان را داشتیم.

حسنی نسب می گوید: افزایش فراوری، افزایش کیفیت محصول، تعامل مطلوب نخلداران و تشکل های بسته بندی و صادرکننده در مشخص قیمت توافقی و مشخص ساز و کار نظارت بر روند خرید توافقی به وسیله سازمان جهاد کشاورزی با هدف حفظ حقوق طرفین خریدار و فروشنده از دلایل افزایش خرید خرمای استعمران صادرتی در امسال بوده است.

به گفته او پیش بینی می گردد در امسال 95 هزار تن خرمای استعمران به صورت توافقی از نخلداران استان خریداری گردد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خرید توافقی خرمای استعمران موجب رونق و تثبیت اشتغال، شکوفایی مالی و ارزآوری و بعلاوه ارتقاء کیفیت محصول فراوریی به وسیله نخلداران می گردد. در این راستا خرید توافقی خرمای استعمران صادراتی از خام فروشی خرما جلوگیری می نماید.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2184

به "رشد 8 درصد خرید خرمای صادراتی در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 8 درصد خرید خرمای صادراتی در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید