رهبر کره شمالی دستور تخریب هتل های ساخت کره جنوبی را صادر کرد

به گزارش مجله عکس، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور تخریب تمام هتل ها و ساختمان هایی که به وسیله کره جنوبی در یک مرکز معروف توریستی ساخته شده بود را صادر کرد.

رهبر کره شمالی دستور تخریب هتل های ساخت کره جنوبی را صادر کرد

به گفته رسانه حکومتی کره شمالی آقای کیم این مجموعه را که در کوهستان کومگنگ ساخته شده، مانند سرپناهی موقت در یک منطقه مصیبت زده توصیف نموده است.

این مرکز زمانی به عنوان نماد همکاری دو کره تلقی می شد. اما آقای کیم در پی بازدید از آن به نتیجه رسید که بهتر است به حضور سئول در آن سرانجام دهد.

شماری از کارشناسان عقیده دارند که این تصمیم در پی تبلیغات اخیر در کره شمالی مبنی بر احتیاج به اتکا به خود برای موفقیت و دوام است.

حق امتیاز عکس EPAImage caption بازدید از مرکز تفریحی کره شمالی در سال 1998 آغاز شدحق امتیاز عکس AFPImage caption خبرگزاری رسمی کره شمالی تعدادی عکس از بازدید رهبر این کشور منتشر کرد

مرکز کوهستانی کومگنگ در شرق کره شمالی است. شرکت های کره جنوبی این مرکز را در دهه 1990 و در یکی از زیباترین کوهستان های شبه جزیره کره ساختند.

صدها هزار جهانگرد کره جنوبی با کنترل سفت و سخت اجازه بازدید از این مرکز را پیدا کردند، اما در سال 2008 پس از این که یک سرباز کره شمالی یک زن جهانگرد جنوبی را به ضرب گلوله کشت، این فرآیند متوقف شد.

سال 2011 کره شمالی دارایی های همسایه جنوبی اش در این مرکز را مصادره و به جامانده کارمندان این کشور را اخراج کرد.

روز چهارشنبه خبرگزاری رسمی کره شمالی خاطرنشان کرد، آقای کیم از این مرکز بازدید نموده و ساختمان های آن را مخروبه و یک آش شله قلمکار بدون هیچگونه هویت ملی توصیف نموده است.

این خبرگزاری گفت: او دستور از بین بردن تمام ساختمان های بد منظر جنوبی و ساخت بناهایی مدرن به شیوه خود ما را صادر کرد.

حق امتیاز عکس AFPImage caption آقای کیم تاکید دارد که کره شمالی متکی به خود باشد

آقای کیم گفت که دیده شدن این ساختمان به عنوان نماد ارتباط شمال و جنوب گمراه کننده است و بجای آن، این مرکز باید به عنوان نماد استقلال کره شمالی تلقی گردد.

آن طور که از کره شمالی گزارش شده، رهبر این کشور گفته است: کوهستان کومگنگ بخشی از سرزمین ما است که به بهای خون بدست آمده است و حتی صخره و درخت آن هم مرتبط با اقتدار و افتخار ما است.

رسانه حکومتی کره شمالی همیشه کیم جونگ اون را به عنوان رهبری مقتدر و الهام بخش تصویر می نماید. حدود سه هفته پیش خبرگزاری کره شمالی تصویری از رهبر این کشور سوار بر اسبی سفید در کوه پکتو، بلندترین کوهستان شبه جزیره کره منتشر کرد.

حق امتیاز عکس AFPImage caption کوه پکتو یکی از مکان های مقدس کره شمالی است

کره شمالی و جنوبی در حال حاضر روابط سردی با یکدیگر دارند. کره شمالی از مانورهای نظامی مشترک همسایه جنوبی اش با آمریکا عصبانی است و اوایل تابستان پیشنهاد ادامه تبادل نظر با این کشور را رد کرد.

دو کشور هنوز به طور رسمی در جنگ با یکدیگر به سر می برند. گرچه درگیری نظامی دو کشور در سال 1953 تمام شد اما هرگز توافق صلحی با هم امضا نکردند.

منبع: زندگی روز
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1966

به "رهبر کره شمالی دستور تخریب هتل های ساخت کره جنوبی را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر کره شمالی دستور تخریب هتل های ساخت کره جنوبی را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید