فرایند ابتلا به کرونا در قم همچنان افزایشی است

به گزارش مجله عکس، استاندار قم گفت: فرایند ابتلا به کرونا در قم همچنان افزایشی است اما در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و همچنین تشدید کنترل ها می توان امیدوار بود که طی یک هفته تا 10 روز دیگر بتوانیم این موج را مهار کنیم.

فرایند ابتلا به کرونا در قم همچنان افزایشی است

به گزارش خبرنگاران قم، بهرام سرمست در سرانجام جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت نموده بود در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بر اساس گزارش ارائه شده شرایط بیماری کرونا در 25 استان همچنان رو به افزایش است.

وی اضافه نمود: این بیماری در هفت استان بسیار شدید و در 18 استان از جمله قم به نسبت شدید است و بقیه استان ها نیز کم و بیش در حال عبور از پیک چهارم هستند.

استاندار قم با اشاره به وجود ویروس جهش یافته هندی که نظام سلامت این کشور را به چالش کشیده است و احتمال ورود آن از مرزهای شرقی، گفت: مقرر شد یک تدابیر سختگیرانه برای مرزهای شرقی کشور اندیشیده گردد و قرارگاه عملیاتی کرونا نیز تصمیم گیری کند و در استان های مختلف نیز باید این آمادگی وجود داشته باشد که به موج جدیدی برنخوریم و در این رابطه نظارت ها و مراقبت ها تشدید خواهد شد.

سرمست همچنین با اشاره به تاکید رئیس جمهوری به اولویت داشتن تسریع در فرایند خرید و فراوری واکسن کرونا گفت: در قم نیز این موضوع با مراقبت و نظارت جدی در حال اجرا است امیدواریم با تامین واکسن، گروه های هدف مورد واکسیناسیون قرار بگیرند و زمان آن نیز به خرید به صورت انبوه و همچنین تحقق فراوری داخل بستگی دارد.

وی با اشاره به پابرجا بودن محدودیت های مربوط به شهرهای قرمز و نارنجی یادآور شد: این محدودیت ها تا هفته آینده نیز تمدید شد و در ارتباط با لیالی قدر هم مقرر شد که این مراسم به مدت 2 ساعت و با رعایت مسائل بهداشتی در فضای باز برگزار گردد.

استاندار قم در ادامه اضافه نمود: محدودیت های تردد در شب های قدر به منظور رفت و آمد نمازگزاران و برگزارکنندگان مراسم رفع خواهد شد.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا نماز عید فطر نیز با تعداد محدودی از افراد اقامه می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1677

به "فرایند ابتلا به کرونا در قم همچنان افزایشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند ابتلا به کرونا در قم همچنان افزایشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید