شیرین نظافتی، آشپز ایرانی و تستر دستور پخت غذاها از ویژگی های فرهنگ ایرانی می گوید

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از تورنتو استار شیرین نظافتی، آشپز ایرانی، مهندس برق و تستر دستور پخت غذاها درباره ویژگی های غذای نوروز می گوید.

شیرین نظافتی، آشپز ایرانی و تستر دستور پخت غذاها از ویژگی های فرهنگ ایرانی می گوید

نوروز سال جاری برای شیرین نظافتی، یک سال ویژه است، چون از زمان همه گیری کرونا تا به امروز، این اولین نوروزی است که او می تواند خواهر و خاله هایش را ببیند.

او که در شهر تبریز بزرگ شده و بعدا به کانادا مهاجرت نموده است، درباره غذا در فرهنگ ایرانی می گوید: در فرهنگ ایرانی، غذا جایگاه ویژه ای دارد. بخصوص در ایام نوروز که همه دور جمع می شوند و با هم غذا می خورند. ما به عنوان ایرانی، علاقه زیادی داریم که دیگران را هم در غذایمان سهیم کنیم. ما فقط هم یک غذای اصلی روی سفره نمی آوریم.

نظافتی، سبزی پلو را همراه با کوکو سبزی و بعلاوه شیرینی مخصوص ایام نوروز درست می نماید. مادرش هم مشغول درست کردن ماهی شکم پر می گردد. ماهی در فرهنگ غذای ایرانی در ایام نوروز، نقش مهمی دارد و نماد زندگی است که در کنار سفره هفت سین قرار می گیرد.

انواع گیاهان هم یکی دیگر از ضروریات آشپزی ایرانی است که رنگ و بویی زنده به برنج، خورشت ها و گوشت منتقل می نماید. سبزی خوردن همراه با تربچه در کنار غذای اصلی ایرانی سرو می گردد. نظافتی از یک سبزی محلی به نام چوچاق هم استفاده می نماید که این سبزی در شمال ایران پیدا می گردد.

شیرینی به شکل توت و کلوچه های که از آرد نخود درست می شوند، هم بخشی از دستپخت شیرین نظافتی برای خوراکی های ایام نوروز است.

او درباره حال و هوای نوروز می گوید: در دوران جشن نوروز، سوپرمارکت خوراک در تورنتو کاملا حال و هوای متفاوتی دارد. انگار که بهار وارد مغازه می گردد. در نوروز، موسیقی در فروشگاه پخش می کنیم. مردم در هنگام خریدهای نوروزی شان، شاد هستند و عده ای هم با موسیقی ایرانی می رقصند.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2067

به "شیرین نظافتی، آشپز ایرانی و تستر دستور پخت غذاها از ویژگی های فرهنگ ایرانی می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرین نظافتی، آشپز ایرانی و تستر دستور پخت غذاها از ویژگی های فرهنگ ایرانی می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید