سمنان در شمار سه استان برتر در پرداخت تسهیلات رونق فراوری

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران/سمنان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیش از چهار هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

سمنان در شمار سه استان برتر در پرداخت تسهیلات رونق فراوری

بهروز اسودی در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان اظهار کرد: در سالجاری به 164 واحد فراوریی صنعتی و کشاورزی استان حدود چهار هزار و 630 میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق فراوری 98 و بند الف تبصره 18 برنامه فراوری و اشتغال پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای فراوریی ، 64 واحد به ارزش 3هزار میلیارد ریال مربوط به رونق فراوری و یک صد واحد به ارزش یک هزار و 630 میلیارد ریال مربوط به بند الف تبصره 18 برنامه فراوری و اشتغال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کشوری پرداخت تسهیلات توضیح داد: استان سمنان با پرداخت تسهیلات رونق فراوری به 64 واحد فراوریی از لحاظ تعداد رتبه نخست و از از نظر میزان پرداختی، رتبه سوم کشوری را دارا است و در بخش بند الف تبصره 18 نیز رتبه دوم در کشور را دارد.

وی ادامه داد: در بخش برطرف موانع فراوری کارگروه استان تا این جلسه تعداد یک هزار و 12 واحد فراوریی مشکل دار در جلسات کارگروه مطرح و آنالیز شده است که در جهت برطرف موانع موجود،دو هزار و 149 مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که 72 درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.

دبیر کارگروه برطرف موانع فراوری استان سمنان با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان اعلام کرد: از مجموع مصوبات کارگروه، 39درصد مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات، 16 درصد مربوط به امور زیربنایی ، 15 درصد مربوط به امور مالیاتی، 17درصد مربوط به تامین اجتماعی است.

اسودی گفت : در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه ، 48 واحد صنعتی و کشاورزی جهت دریافت تسهیلات از محل منابع رونق فراوری 98 به ارزش 1400میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی و همچنین مسائل بانکی و مالیاتی سه واحد فراوریی لوله سیال سمن ، صنایع الکترونیک سازان و گروه صنعتی سازان آنالیز و درخصوص اعطای بخشودگی جرائم تامین اجتماعی تعدادی از واحدهای فراوریی بحث و تصمیم گیری شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 602

به "سمنان در شمار سه استان برتر در پرداخت تسهیلات رونق فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمنان در شمار سه استان برتر در پرداخت تسهیلات رونق فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید