شرط های تمدید قرارداد مجیدی: سهمیه و صعود آسیایی

به گزارش مجله عکس، فرهاد مجیدی آنقدر باهوش است که بی گدار به آب نزند. او اگر قولی برای تمدید قرارداد - به شرط کسب نتیجه- نمی گرفت هرگز پیشنهاد جانشینی وینفرد شفر را نمی پذیرفت.

شرط های تمدید قرارداد مجیدی: سهمیه و صعود آسیایی

20 روز سرنوشت ساز پیش روی مجیدی و استقلال

امیر اسدی ، سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال، واکنش های متفاوتی در پی داشت. واکنش هایی که بیشتر نا امیدنماینده است تا اینکه مجیدی را امیدوار کند. همه از سوزاندن مجیدی حرف می زنند و البته او را بابت تصمیمی که گرفته سرزنش می نمایند. می گویند او هم مثل علیرضا منصوریان می سوزد و به کلی از دایره مدعیان نیمکت استقلال خارج می گردد. تمام این صحبت ها را امروز و دیروز از پیشکسوتان باشگاه استقلال دیده و شنیده ایم.

فرهاد مجیدی خوب می داند قدم در چه جهت سخت و سختی گذاشته. او سال 1375 و با درخشش در پیراهن بهمن به سطح نخست فوتبال ایران رسید و سپس پله های ترقی را در استقلال طی کرد. او در این سال ها برای تیم ملی و باشگاه هایی نظیر راپیدوین اتریش، الغرافه قطر، الوصل و العین امارات هم بازی کرد و درخشید. تجربه حضور حرفه ای فرهاد مجیدی در استقلال، حدود 23 سال است. یعنی بیش از نیمی از سن او.

-

مجیدی همه اتفاق های گذشته را دیده و طعم بعضی از آن ها را از نزدیک چشیده. او خوب می داند که نباید قدم در جهتی بگذارد که علیرضا منصوریان گذاشت. یا همان راهی که علی دایی رفت و پس از کسب تنها یک قهرمانی با سایپا در لیگ برتر، روی نیمکت تیم ملی نشست و خیلی زود هم به یک مهره سوخته تبدیل شد. فرهاد با اطلاع از تمام این موارد، سرمربیگری در استقلال را پذیرفته و قرار است این تیم را در 5 بازی پایانی فصل راهنمایی کند.

استقلال 20 روز سرنوشت ساز را تجربه خواهد نمود. روزهایی سخت که البته نقش غیرقابل انکاری در آینده کاری فرهاد مجیدی نیز ایفا خواهد نمود. ابتدا بازی مقابل استقلال خوزستان در راه است. یک بازی تقریبا ساده و به میزبانی استقلال در استادیوم آزادی. سپس نوبت به پذیرایی از الدیحل، این تیم قدرتمند قطری می رسد. تیمی که در بازی رفت استقلال را شکست داد و برای دیدابر برگشت هم برنامه های بسیاری در سر دارد.

بعد از الدحیل، استقلال باید در تاریخ 21 اردیبهشت ماه به آبادان برود و مقابل نفتی بازی کند که بقایش در لیگ برتر قطعی شده. 5 روز بعد در تهران آخرین بازی استقلال در لیگ مقابل سپیدرود برگزار می گردد و در نهایت هم سی ام اردیبهشت بازی مرگ و زندگی برابر العین پیش روی فرهاد مجیدی و تیمش خواهد بود. 3 میزبانی در 5 بازی و البته 2 بازی آسیایی از چالش های مجیدی روی نیمکت استقلال است.

-

بازی های لیگ و میزبانی از استقلال خوزستان و سپیدرود و البته دیدار مقابل نفت آبادان را می توان بازی هایی ساده نامید. هر چند به گفته محمود یاوری، از مربیان قدیمی فوتبال ایران، در نیم فصل دوم دروازه ها کوچک می گردد و گلزنی سخت تر اما استقلال که در کادر فنی خود شوک بزرگی ایجاد نموده، بعید است از این بازی ها با دست خالی خارج گردد. فقط می ماند دو بازی حساس آسیایی که می تواند هم برای آینده مجیدی در استقلال مهم باشد و هم کادر مدیریتی این باشگاه.

مجیدی آنقدر باهوش است که بعد از 23 سل حضور در سطح نخست فوتبال ایران، بی گدار به آب نزند و تصمیم درستی بگیرد. اگر قرار بود فرهاد مجیدی مربی موقت باشد و روی نیمکت استقلال به مهره سوخته تبدیل گردد، قطعا جانشینی وینفرد شفر را نمی پذیرفت و روی نیمکت نمی نشست. نیمکت استقلال بزرگ است و وسوسه نماینده اما مجیدی هم قول و قراری با باشگاه گذاشته که اگر عملی گردد، او می تواند به حضور خود در استقلال ادامه بدهد و فصل بعد هم روی نیمکت این تیم بنشیند.

کمتر کسی است که بداند مدت قرارداد فرهاد مجیدی با استقلال چقدر است. کنجکاوی ها نشان می دهد که او با قراردادی 5،1 ساله به کادر فنی استقلال اضافه شده و قرار بود فصل بعد هم دستیار شفر باشد. اینکه قرارداد او، در صورت حضور یک مربی جدید- فصل بعد - چه می گردد خودش یک پرسش است و پرسش دوم تغییری است که باید ببینیم بعد از سرمربیگری مجیدی در توافق طرفین اعمال خواهد شد یا نه؟

-

باشگاه استقلال برای تمدید سرمربیگری مجیدی در استقلال شرط هایی پیش روی او گذاشته. شروطی که ضرب المثلی قدیمی را به یادمان می آورد: سنگ بزرگ نشانه نزدن است. اگر فرهاد مجیدی با استقلال سهمیه حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد و البته همراه این تیم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد، قرارداد او - البته به عنوان سرمربی دائم- تمدید می گردد.

فرهاد مجیدی با تکیه به همین وعده، جهت سخت خود را شروع نموده و در این راه ابتدا باید استقلال را مقابل استقلال خوزستان راهنمایی کند. دیداری که البته نمی تواند عیار مربیگری مجیدی را معین کند اما گذر زمان نشان خواهد داد آیا مجیدی به مهره سوخته تبدیل می گردد یا آینده مربیگری استقلال.

10

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 183

به "شرط های تمدید قرارداد مجیدی: سهمیه و صعود آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط های تمدید قرارداد مجیدی: سهمیه و صعود آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید