شغلی جذاب و پرسود و البته ناشناخته

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از پیگیری مجوز راه اندازی دو واحد مزرعه پرورش الاغ شیری در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر برای راه اندازی مزرعه پرورش الاغ شیری در این شهرستان دو متقاضی وجود دارد که این متقاضیان پیگیر فرایند دریافت مجوز خود هستند.

شغلی جذاب و پرسود و البته ناشناخته

سقراط بیرنگ در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه این دو واحد در مجموع 100 رأسی هر یک با ظرفیت 50 رأس خواهد بود، اضافه نمود: این نوع از اشتغال از جمله شاخه های کمتر شناخته شده حوزه کشاورزی و دامپروری در کشور بوده که می تواند شاخه ای جذاب، پردرآمد و با توجیه اقتصادی بالا همراه باشد.

وی محصولات الاغ شیری را شامل پوست، شیر، عنبرنسارا، پنیر، روغن و ... دانست و شرح داد: در حال حاضر محصولات مهم الاغ شیری شامل عنبرنسارا و شیر با قیمت بالایی به فروش می رسد که این امر موجب آن شده این اشتغال و کاسبی جذاب یکی از شغل های پرسود برای کارآفرینان به شمار رود.

بیرنگ در ادامه از فعالیت یک واحد پرورش شترمرغ پرواری در این شهرستان با ظرفیت 250 قطعه خبر داد و گفت: در حال حاضر دو واحد شترمرغ پرواری دیگر نیز در شهرستان در مجموع با ظرفیت 513 قطعه وجود دارد که هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده اند.

وی در رابطه با تولید گوشت قرمز در شهرستان اظهار کرد: براساس سند راهبردی سه ساله استان در برش شهرستانی میزان سهمیه تعهد شده تولید گوشت قرمز اسدآباد در سالجاری 117 هزار و 896 کیلوگرم بوده که تا کنون از این میزان سهمیه تولیدی شهرستان تولید 78 هزار کیلوگرم آن محقق شده و براساس پیش بینی ها تا سرانجام سال علاوه بر تحقق کل سهمیه، اسدآباد 10 درصد بیش از سهمیه تعهد شده در رابطه با تولید گوشت قرمز اقدام کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد سهمیه تولید گوشت قرمز شهرستان اسدآباد را برابر با برنامه پنج ساله ششم توسعه به میزان 405 کیلو گرم برشمرد و گفت: تا سال 1400 کل این سهمیه تعهد شهرستان محقق خواهد شد به طوریکه تا سرانجام سال از 142 هزار و 302 رأس گوسفند شهرستان 17 هزار و 361 رأس و از 28 هزار و 371 رأس دام سنگین شهرستان تعداد 1600 رأس قابلیت کشتار خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 653

به "شغلی جذاب و پرسود و البته ناشناخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شغلی جذاب و پرسود و البته ناشناخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید