هواداران سری فیلم های جنگ های ستاره ای می خواهند این فیلم را به همان صورت که در سینماها دیده بودند، زنده نمایند

به گزارش مجله عکس، مشکل از سال 1997 شروع شد، زمانی که لوکاس فیلم برای اولین بار نسخه های ویژه تغییر یافته سه گانه اول فیلم های جنگ های ستاره ای را منتشر کرد.

هواداران سری فیلم های جنگ های ستاره ای می خواهند این فیلم را به همان صورت که در سینماها دیده بودند، زنده نمایند

این نسخه ها حاوی صحنه های نو یا اصلاح شده، جلوه های کامپیوتری و دنیا های توسعه یافته بودند که در هنگام پخش اولیه در سینماها خبری از آنها نبود. از آن موقع، طرفداران برای انتشار فیلم های بدون تغییر، با کیفیت بالا صدایشان بالا رفته بود و بارها درخواست داده بودند. لوکاس فیلم ولی مقاومت کرد و به تغییر فیلم ها ادامه داده است و چنین عنوان می نماید که در حال تحقق منظره خود برای فیلم ها است، چیزی که از نظر فنی و مالی در ابتدای ساخت آن ها غیرممکن بود. ولی بقیه تغییر هنر را عملی وحشیانه می پندارند.

در حالی که جورج لوکاس درخواست این طرفداران رادیکال را به فراموشی سپرده، بعضی از طرفداران بیش از یک دهه را صرف بازسازی دیجیتالی سه گانه اصلی جنگ ستارگان نموده اند و فیلم ها را همانطور که در سینما ها نمایش می دادند، حفظ نموده اند.

چهارم ماه مه، روز ویژه جنگ ستارگان شناخته می گردد. اگر می خواهید سه گانه اصلی جنگ ستارگان را ببینید - همانطور که در سینما ها نشان داده شد و ما در زمان کودکی آرزویش را داشتیم ولی نتوانستیم!- باید به نسخه های طرفداران رو بیاورید. در این صورت فیلم ها را کمی دانه دارتر می بینید و سیر وقایع را کمی متفاوت می بینید.

ویلیامز، یک برنامه نویس رایانه اهل فیلادلفیا، بخشی از یک گروه پنج نفره به نام Team Negative One، یکی از معدود گروه های طرفدار جنگ ستارگان است که برای بیش از یک دهه، فیلم های 35 میلی متری از نخستین نمایش های فیلم را جمع آوری نموده اند و با زحمت آن ها را با کیفیت 4K بازیابی نموده اند. این فیلم ها که با نام Project 4K شناخته می شوند، بر اساس سال های اکران نام گذاری شده اند: 4K77، 4K80 و 4K83.

ویلیامز گفت: هدف ما این بود که راهی پیدا کنیم تا آن را به خوبی نسخه های رسمی جلوه دهیم.

این ترمیم ها به معنی فنی کلمه، مجاز نیستند و از حلقه های فیلمی حاصل شده اند که قرار بود پس از اتمام سینما ها بازگردانده یا از بین بروند. در حالی که قانونی بودن آن ها زیر سؤال است، طرفداران و طرفداران حفاظت استدلال می نمایند که مردم حق دارند هنر، از جمله فیلم، را به شکل اصلی آن ببینند. با این حال، لوکاس به طرفداران گفته است: بزرگ شوید. این ها فیلم های من هستند، نه مال شما.

در ماه فوریه، Team Negative One از تکمیل پروژه سه گانه با نسخه 4K امپراتوری ضربه می زند اطلاع داد.

منبع: نیویورک تایمز

منبع: یک پزشک
انتشار: 27 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1403 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2341

به "هواداران سری فیلم های جنگ های ستاره ای می خواهند این فیلم را به همان صورت که در سینماها دیده بودند، زنده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواداران سری فیلم های جنگ های ستاره ای می خواهند این فیلم را به همان صورت که در سینماها دیده بودند، زنده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید