عصبانیت و دستپاچگی اتحادیه اروپا از سفر تسیپراس به مسکو

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران: یک روزنامه اتریشی از عصبانیت و دستپاچگی اتحادیه اروپا به دلیل سفر نخست وزیر یونان به روسیه که قرار است فردا انجام گردد اطلاع داد.

عصبانیت و دستپاچگی اتحادیه اروپا از سفر تسیپراس به مسکو

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه اتریشی کوریر در آستانه سفر آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان به روسیه که قرار است فردا انجام گردد از عصبانیت و دستپاچگی اتحادیه اروپا دراین باره اطلاع داد.

نخست وزیر یونان امیدوار است که با سفر به روسیه اوضاع اقتصادی کشورش بهبود یابد. اتحادیه اروپا با نگرانی سفر قریب الوقوع نخست وزیر یونان به مسکو را دنبال می نماید. قبل از اینکه وی سوار بر هواپیما به مقصد روسیه گردد هشدارهای زیادی به ویژه از طرف آلمان به تسیپراس درباره این سفر داده شده است.

مارتین شولتز رئیس مجلس اروپا از نخست وزیر یونان خواسته است که شرکای اروپایی خود را فریب ندهد و درباره جدایی اتحادیه اروپا به تسیپراس هشدار داده است.

گونتر کیرش بایم رئیس کمیسیون اروپایی مجلس آلمان هم اظهار نظر مشابهی را در این باره ایراد نموده و اظهار داشته است که اگر دولت یونان اعتقاد دارد که شفا و سعادت و اقبال خود را می تواند در مسکو پیدا کند سوار بر اسب اشتباهی شده است.

این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان همچنین گفت: کسی که همچنان خواستار یاریهای اروپایی است باید قطب نمای آن بروکسل را نشان دهد و نه مسکو را.

کمیسر ارزی اتحادیه اروپا نیز به نخست وزیر یونان درباره نزدیکی بیش از حد به مسکو هشدار داده است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: اما انتظار می رود که نخست وزیر چپ گرای یونان از سفر خود به مسکو برای یک حمله گسترده علیه سیاست اقتصادی اتحادیه اروپا استفاده کند. احتمالاً نزد پوتین انتقادهایی به تحریم های غرب علیه روسیه هم وجود خواهد داشت. تسیپراس قبل از سفر خود به روسیه این تحریم ها را به عنوان چالش و یک اقدام بی معنی ارزیابی نموده است.

نخست وزیر یونان یک هدف معین دیگر را نیز در سفر به روسیه دنبال می نماید و آن قیمت پایین تر گاز است. چنین امری بار اقتصادی روی یونان را بسیار کاهش می دهد.

در حالی که تسیپراس به روسیه روی آورده است وزیر دارایی وی از واشنگتن سیگنال های آرام بخشی را ارسال می نماید.

وی بعد از یک دیدار با کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول اطمینان داد که یک راهکار بحران اقتصادی یونان می تواند تنها در خانواده اروپایی پیدا گردد. وی همچنین قول داد که آتن به همه تعهدات خود عمل می نماید.

مذاکرات بین آتن و یاری کنندگان اقتصادی بین المللی به این کشور برای پرداخت آخرین قسط بدهی های خود بابت برنامه های یاریی، به مبلغ حدود 7.2میلیارد یورو همچنان ادامه دارد. این مذاکرات این هفته نیز در پیش گرفته خواهد شد.

وزیر اقتصاد یونان دوشنبه شب تأیید کرد که کشورش بدون دریافت یاریهای جدید در ماه می دچار ورشکستگی خواهد شد. از این رو احتیاج به یک توافق سریع با شرکای اروپایی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 403

به "عصبانیت و دستپاچگی اتحادیه اروپا از سفر تسیپراس به مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصبانیت و دستپاچگی اتحادیه اروپا از سفر تسیپراس به مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید