مسکو حاضر به یاری مالی به یونان است

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران: نماینده روسیه در اتحادیه اروپا تاکید نمود که مسکو آماده ارائه یاری مالی به یونان از جمله همکاری در خصوصی سازی زیرساخت های مالی آتن است.

مسکو حاضر به یاری مالی به یونان است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر چیزوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در مصاحبه با ریانوستی توضیح داد که روسیه آماده همکاری با یونان است. تا آنجا که می دانم یونان خواهان یاری مالی مستقیم روسیه نشده است. ما قادر به افزایش همکاری مالی با یونان هستیم به خصوص اینکه آتن توانایی خصوصی سازی در بخش های حمل و نقل ریلی و بنادر را دارد.

یونان تا روز گذشته 30 ژوئن فرصت داشت تا بدهی 1.6 میلیارد یورویی به صندوق بین المللی پول را بپردازد. عدم پرداخت این بدهی یک گام دیگر یونان را به ورشکستگی و خروج از منطقه یورو نزدیک تر نموده است.

یونان میخواهد یکشنبه آینده همه پرسی سراسری در مورد طرح پیشنهادی نهادهای بین المللی برای اعطای یاری های مالی جدید را برگزار کند. نتایج تازه ترین نظرسنجی که امروز چهارشنبه منتشر شده نشان می دهد که بیشتر مردم یونان با طرح پیشنهادی وام دهندگان بین المللی مخالفت خواهند کرد.

این نظرسنجی که توسط یک روزنامه یونانی صورت گرفته حاکی است که 54 درصد مردم یونان در همه پرسی روز یکشنبه با طرح پیشنهادی صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا مخالفت خواهند کرد. 33 درصد مردم یونان نیز از این طرح حمایت نموده اند.

دو طرف ماههاست که بر سر توافق پول در برابر اصلاحات، اختلاف نظرهای جدی دارند. یونان حاضر نیست در ازای اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر، یاری های مالی جدیدی دریافت کند.

یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است. یونان با تبعات منفی بحران مالی و مالی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 986

به "مسکو حاضر به یاری مالی به یونان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو حاضر به یاری مالی به یونان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید