علل بروز عارضه چشم صورتی و راه های درمان آن

به گزارش مجله عکس، ورم ملتحمه خفیف معمولاً باعث قرمزی یک یا هر دو چشم و بعلاوه خارش، سوزش، اشک ریزش زیاد و احساس شن و ماسه در هنگام پلک زدن می گردد.

علل بروز عارضه چشم صورتی و راه های درمان آن

عارضه چشم صورتی (ورم ملتحمه) عوامل متعددی از جمله عفونت های ویروسی و باکتریایی دارد.

علل بروز عارضه چشم صورتی (ورم ملتحمه) بسیار متنوع است. از عفونت های ویروسی و باکتریایی گرفته تا آلرژی ها و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی. ورم ملتحمه خفیف ممکن است به خودی خود از بین برود، اگرچه ناراحت نماینده است. سایر شرایط ممکن است احتیاج به آنتی بیوتیک برای درمان عفونت باکتریایی داشته باشند.

ورم ملتحمه خفیف معمولاً باعث قرمزی یک یا هر دو چشم و بعلاوه خارش، سوزش، اشک ریزش زیاد و احساس شن و ماسه در هنگام پلک زدن می گردد. علت اصلی هر چه باشد، موارد خفیف ممکن است احتیاجی به درمان نداشته باشند و اغلب خود به خود ظرف دو هفته بهبود می یابند.

بسیاری از افراد با استفاده از کمپرس سرد یا گرم احساس راحتی می نمایند. اگر رنگ صورتی چشم شما به علت آلرژی است، کمپرس سرد می تواند به تسکین خارش و سوزش یاری کند.

اگر علت ویروسی یا باکتریایی وجود داشته باشد، کمپرس گرم می تواند قرمزی و تورم را کاهش دهد. برای هر چشم از کمپرس جداگانه بهره ببرید.

اگر از لنز های تماسی استفاده می کنید، بهتر است تا زمانی که علائم شما به طور کامل رفع شوند، آن ها را بردارید.

اگر علت چشم صورتی مسری باشد، مانند توسعه کراتوکونژونکتیویت اپیدمی (EKC)، باید اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از توسعه عفونت انجام دهید و این شامل موارد زیر است:

دست های خود را به طور مرتب با آب داغ و صابون بشویید.

از تماس با چشم خودداری کنید.

حوله، روبالشی و دستمال سفره مشترک استفاده نکنید.

عدم استفاده از آرایش یا قطره چشم

بالش ها و ملحفه ها را مرتب بشویید.

اشک های مصنوعی که بدون نسخه در دسترس هستند، می توانند با افزایش هیدراتاسیون چشم، مشکل را تسکین دهند.

ورم ملتحمه باکتریایی معمولاً یک تا دو هفته طول می کشد و معمولاً خود به خود رفع می گردد. اگر علائم پس از پنج روز بهبود نیافتند، پزشک ممکن است قطره چشمی آنتی بیوتیکی را توصیه کند.

ورم ملتحمه ویروسی شایع ترین نوع برای والدینی است که بچه ها در سن مدرسه دارند. کراتوکونژونکتیویت اپیدمی (EKC) به وسیله یک آدنوویروس ایجاد می گردد که نزدیک به سرماخوردگی است. از آن جایی که هیچ داروی ضد ویروسی وجود ندارد که بتواند EKC را درمان کند، عفونت به سادگی باید راستا خود را مانند سرماخوردگی طی کند.

بیشتر موارد ورم ملتحمه آلرژیک به صورت محافظه کارانه با آنتی هیستامین های بدون نسخه، اسپری های بینی، قطره های چشمی و دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی درمان می شوند.

منبع: وب سایت جولات/ باشگاه خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2159

به "علل بروز عارضه چشم صورتی و راه های درمان آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علل بروز عارضه چشم صورتی و راه های درمان آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید