هرگز این خوراکی ها را به بچه ها ندهید

به گزارش مجله عکس، نتایج مطالعه ای که روی دانش آموز دبیرستانی در فلوریدا انجام شد نشان می دهد که کاهش مصرف تنها چند نوع غذای ناسالم می تواند منجر به اتخاذ عادات غذایی سالم تر گردد. این موضوع باید به طور خاص به وسیله والدین مورد توجه قرار گیرد.

هرگز این خوراکی ها را به بچه ها ندهید

به گزارش خبرنگاران، نتایج مطالعات تیمی از محققان کالج برووارد (Broward) در فلوریدا نشان می دهد که چگونه مصرف غذاهای مبتنی بر شکر مانند شیرینی، بستنی و... می تواند نشان دهنده مصرف بیشتر غذاهای فوق العاده فرآوری شده بوده و مصرف کمتر قند و شیرینی جات ممکن است به نوجوانان یاری کند تا مصرف کلی غذاهای ناسالم خود را کاهش دهند.

به گفته پژوهشگران، این تحقیق ممکن است به کاهش عوامل خطر مرتبط با فشار خون بالای ناشی از خوردن غذاهای ناسالم یاری کند. به باور محققان، حتی تغییرات کوچک، مانند کاهش دفعات مصرف چند غذای ناسالم در هفته، ممکن است مصرف کلی غذاهای ناسالم بچه ها و نوجوانان را کاهش داده و تاثیر زیادی بر سلامت کلی فرد داشته باشد.

انواع مواد غذایی فوق فرآوری شده مورد بحث اغلب به عنوان غذای ناسالم توصیف می شوند. این مواد غذایی سرشار از قند، نمک، چربی ترانس ناسالم (اسیدهای چرب ترانس) و طعم ها و رنگ های مصنوعی هستند.

این مطالعات نشان می دهد که چگونه این غذاهای فوق العاده فرآوری شده مانند نان، غلات، دسرها، نوشابه ها و گوشت های فرآوری شده از جمله سوسیس و کالباس، بیش از 60 درصد از مواد غذایی مصرفی آمریکایی ها را تشکیل می دهند.

غذاهای فرآوری شده به گونه ای طراحی شده اند که بیش از حد خوش طعم بوده و به نوعی مهندسی شده اند که تا حد امکان اعتیادآور باشند.

این مواد غذایی بعلاوه مقرون به صرفه و در دسترس هستند که این مساله مقاومت در برابر آنها را سخت می نماید. به همین علت بسیاری از مردم بدون اینکه متوجه شوند بیش از حد از این غذاها می خورند. آنالیز ها نشان می دهد بسیاری از نوجوانان مورد مطالعه در این تحقیقات، محصولات غذایی فوق فرآوری شده را طی هشت هفته گذشته مصرف نموده اند.

این غذاها شامل بیسکویت، شیرینی، چیپس، شکلات، نوشیدنی های انرژی زا، دسرهای یخ زده، بیسکویت، اسموتی، قهوه یا چای شیرین شده با شربت، نان سفید و گوشت فرآوری شده بود. در این مطالعه 315 شرکت کننده نوجوان 13 تا 19 ساله از 12 دبیرستان در فلوریدا جنوبی مورد آنالیز قرار گرفتند.

توضیح کامل این مطالعات در نشست علمی فشار خون انجمن قلب آمریکا در سال 2022 در سن دیگو ارائه شده است.

منبع: سیناپرس

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2170

به "هرگز این خوراکی ها را به بچه ها ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرگز این خوراکی ها را به بچه ها ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید