فرانسه خواهان همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد

به گزارش مجله عکس، رئیس جمهوری فرانسه و مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه بر لزوم همکاری ایران با این آژانس تاکید کردند.

فرانسه خواهان همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت آژانس بین المللی انرژی اتمی، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و رافائل گروسی، مدیر این آژانس روز سه شنبه در ملاقاتی بر لزوم همکاری ایران با آژانس در مورد شفاف سازی مسائل ایمنی باقی مانده و پایبندی به تعهدات توافق کردند.

در این ملاقات که در پاریس رخ داد، گروسی به نقش مهم فرانسه در انعقاد توافق جامع هسته ای میان ایران و قدرت های دنیا اشاره نمود.

به گزارش خبرنگاران، این ملاقات در حالی اتفاق افتاده که آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران اجازه دسترسی به دو سایت هسته ای را نداده و به سوالات پیشین آژانس در مورد فعالیت هایش پاسخ نداده است

در گزارش آژانس ذکر شده است که ایران اجازه دسترسی به دو مکان را به آژانس نداده و برای انجام گفت وگوهایی در مورد شفاف سازی احتمال وجود مواد یا فعالیت های هسته ای اعلام نشده، اقدام نکرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران می خواهد که فورا به همکاری با آژانس بپردازد و اجازه دسترسی به اماکن مورد نظر را صادر کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 834

به "فرانسه خواهان همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه خواهان همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید