فشار خون گرفتن در عصر ممنوع!

به گزارش مجله عکس، اگر هر روز در خانه فشار خون خود را میزان می گیرید، باید برترین زمان را برای میزان گیری فشار خون انتخاب کنید تا نتیجه دلخواهتان را کسب کنید.

فشار خون گرفتن در عصر ممنوع!

به گزارش، امروزه افراد به دلایل گوناگون بیماری های مختلفی را تجربه می نمایند که فشار خون بالا یکی از آنهاست. فشار خون در اثر مکانیسم طبیعی بدن رخ می دهد و فشاری است که خون به رگ ها وارد می نماید. زمانی که فشار خون به بیماری تبدیل می گردد مقدار این فشار از سطح طبیعی خارج می گردد و به رگ ها آسیب می زند. اگر بطور مزمن فشار خون سیستولیک فرد بزرگسالی بالای 14 و فشارخون دیاستولیک 9 باشد فرد مبتلا به فشار خون بالا است و باید تحت درمان قرار بگیرد. دراین بخش از سلامت نمناک قصد داریم در خصوص زمان مقدار گیری یا همان گرفتن فشار خون صحبت کنیم، اما پیش از آن به نکات مهمی که احتیاج است بدانید پرداخته ایم.

پرفشاری خون به دو دسته تقسیم می گردد:پرفشاری اولیه و پرفشاری ثانویه.

پرفشاری اولیه: این نوع فشار خون که معمولا در افراد مسن رخ می دهد حدود 90 درصد افراد را درگیر نموده است و تا کنون دلایل خاصی بجز سابقه خانوادگی، مصرف سیگار و الکل، سبک نادرست زندگی، افزایش وزن و مصرف غذا های شور در دراز مدت برای آن ذکر نشده است.

پرفشاری ثانویه: در این مورد عوامل ذکر شده ربطی به فشار خون بالا ندارد بلکه ممکن است نشانه بیمار های دیگر در بدن مثل:بیماری های قلبی -ریوی، کم کاری تیروئید، بیماری های غدد و برخی دارو ها ... باشد.

فشار خون یک الگوی روزانه دارد. به طور معمول شب هنگام خوابیدن، فشار خون پایین تر است و چند ساعت قبل از بیدار شدن آغاز به افزایش می نماید و در طول روز این افزایش ادامه دارد و معمولاً در اواسط بعد از ظهر اوج می گیرد، سپس در اواخر بعد از ظهر و عصر، فشار خون دوباره آغاز به کاهش می نماید.

داشتن یک الگوی فشار خون غیر طبیعی مانند فشار خون بالا در طول شب یا صبح زود می تواند به معنای این باشد که شما از نظر سلامت مشکل دارید.

بیماری های مرتبط شامل موارد زیر است:

فشار خون بالا با کنترل ضعیف

آپنه خواب انسدادی

بیماری کلیوی

دیابت

مسائل تیروئید

مسائل سیستم عصبی

بیماری قلب و عروقی

کار شیفت شب

مصرف دخانیات

اضطراب

استرس بیش از حد

پزشک می تواند به شما بگوید که آیا الگوی فشار خون غیر طبیعی روزانه ممکن است به درمان احتیاج داشته باشد یا نه و یا تست نظارت فشار خون 24 ساعته را توصیه کند.

منبع: مشرق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1805

به "فشار خون گرفتن در عصر ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار خون گرفتن در عصر ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید