قتل یک سیاه پوست دیگر به دست پلیس در آمریکا جنجالی شد

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از ان بی سی، انتشار فیلمی جدید از برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با یک شهروند سیاه پوست این کشور باردیگر جنجالی شده است.

قتل یک سیاه پوست دیگر به دست پلیس در آمریکا جنجالی شد

در این ارتباط دادستانی نیو جرسی آمریکا فیلمی از قتل یک جوان سیاه پوست توسط نیروی پلیس را منتشر کرد که حدود سه هفته پیش این حادثه اتفاق افتاده است.

در این فیلم یک شهروند سیاه پوست 28 ساله آمریکایی به نام مائوریس گوردون توسط یکی از مأموران پلیس ایالتی به نام رندال وتزل مورد بدرفتاری و خشونت قرار می گیرد.

براساس فیلم منتشر شده، پلیس از شهروند سیاه پوست می خواهد تا خودرو خود را جابه جا کند، اما وقتی که این شهروند اعلام می نماید که ماشینش خراب شده، مورد بدرفتاری نیروی پلیس قرار می گیرد.

در این ارتباط پلیس مدعی شده که این شهروند تصمیم داشت در جایگاه راننده ماشین پلیس بنشیند و این مسئله به درگیری میان دو طرف می انجامد و پلیس پس از پاشیدن گاز فلفل به صورت این شهروند، 6 گلوله به سوی او شلیک می نماید و در نهایت این درگیری به مرگ این شهروند سیاه پوست می انجامد.

دادستانی نیوجرسی از آزادی پلیس متهم به قید وثیقه خبر داده و گفته است تحقیقات در این ارتباط هنوز جریان دارد.

اگرچه این حادثه دو روز پیش از قتل جنجالی جورج فلوید، شهروند آمریکایی توسط پلیس این کشور اجرا شده، اما انتشار فیلم این حادثه همزمان با اعتراضات ضدنژادپرستی با بازتاب بسیاری در آمریکا روبرو شده است.

هر ساله تعدادی از مردم توسط پلیس آمریکا کشته می شوند. در سال 2019 بیش از هزار نفر به ضرب گلوله پلیس در آمریکا کشته شدند. بر اساس آماری که روزنامه واشنگتن پست منتشر نموده سیاهپوستان آمریکا بیش از دیگران هدف گلوله پلیس قرار گرفته و کشته شده اند و تحقیقی که یک سازمان غیردولتی در خصوص خشونت پلیس انجام داده، نشان می دهد که احتمال کشته شدن سیاهپوستان از طریق پلیس آمریکا سه برابر افراد سفیدپوست در آمریکا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1106

به "قتل یک سیاه پوست دیگر به دست پلیس در آمریکا جنجالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قتل یک سیاه پوست دیگر به دست پلیس در آمریکا جنجالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید