لازم نیست روزانه 8 لیوان آب بنوشید!

به گزارش مجله عکس، تقریباً بسیاری از افراد مطمئن هستند که مصرف روزانه 5 وعده میوه و سبزی یا 8 ساعت خواب شبانه یا نوشیدن 8 لیوان آب برای داشتن یک زندگی سالم لازم است. در نتیجه هرگز به این اصول شک نمی نمایند. با این حال، جالب است بدانید این اصول رایج علمی نیستند. علاوه بر این، اگر خود را مجبور کنید آب بنوشید، حتی زمانی که تشنه نیستید، بیشتر از فایده، ضرر خواهد داشت.

لازم نیست روزانه 8 لیوان آب بنوشید!

طبق یک مقاله که روز دوم شهریور در نشریه نیویورک تایمز منتشر شده است، بهتر است نوشیدن 1800 گرم آب در روز را فراموش کنید و به صدای بدن خود گوش دهید. در این مقاله، نویسنده بارها به خوانندگان می گوید روزانه 8 لیوان آب ننوشید؛ زیرا سودی ندارد.

چرا همه متقاعد شده اند که حتماً روزانه باید 8 لیوان بنوشیم؟ بخشی از این موضوع به علت وجود پزشکان و متخصصینی است که اطلاعات غلطی را منتشر نموده اند. بخشی دیگر نیز با باور عمیق ما در رابطه با شفابخشی آب ارتباط دارد. در بسیاری جاها دیده اید که می گویند گاهی اوقات که احساس گرسنگی دارید، گرسنه نیستید، بلکه تشنه هستید. بعلاوه افراد معتقدند زمانی که تشنه می شوید، نشان دهنده کمبود آب در بدن است. طبق گفته نویسنده این مقاله، هیچ مدرک علمی برای اثبات این گفته ها وجود ندارد. در بعضی شرایط، اگر بیش ازاندازه آب بنوشید ممکن است منجر به حمله عصبی یا مسائل جدی دیگری گردد.

بیشتر افراد به وسیله مواد غذایی که مصرف می نمایند و نوشیدنی هایی که در طول روز می نوشند، آب کافی و موردنیاز بدن را به دست می آورند. در سبزی ها، میوه ها و تمام نوشیدنی هایی که می نوشیم، آب وجود دارد. حتماً لازم نیست که هر روز 8 لیوان آب خالص بنوشیم.

با این حال، گاهی اوقات شرایطی وجود دارد که افراد واقعاً دچار کمبود آب می شوند. این شرایط بیشتر به وسیله بیماری اسهال، استفراغ یا ناتوانی های دیگری که منجر به از دست دادن آب بدن می شوند، ایجاد می گردد. علائم این شرایط عبارت اند از خشکی دهان، تشنگی شدید و فشارخون پایین. اگر فکر می کنید بدن شما دچار کمبود آب شده است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

توجه داشته باشید برای این که در حالت عادی بدن شما، آب کافی داشته باشد، تعداد لیوان های آبی که باید روزانه بنوشید، تعیین نیست. در این زمینه به بدن خود اعتماد کنید. اگر تشنه هستید، نگران کمبود آب بدن نباشید و تنها تشنگی خود را رفع کنید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2147

به "لازم نیست روزانه 8 لیوان آب بنوشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لازم نیست روزانه 8 لیوان آب بنوشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید