لغو بعضی اعزام های جهانی ناشنوایان، 10 میلیارد بودجه می خواهیم

به گزارش مجله عکس، مهران تیشه گران در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه مدیریت همزمان رشته های مختلف در این فدراسیون و هماهنگی آنها با تقویم فدراسیون های جهانی نیازمند بودجه زیادی است، از لغو احتمالی بعضی اعزام های این فدراسیون یا انجام نصف و نیمه آنها در امسال میلادی اطلاع داد و تاکید نمود که فعلاً فقط حضور در چهار رویداد قطعی است.

لغو بعضی اعزام های جهانی ناشنوایان، 10 میلیارد بودجه می خواهیم

11 رویداد جهانی در پیش داریم

وی گفت: 11 رشته از مجموع رشته هایی که زیر نظر فدراسیون ناشنوایان فعالیت دارند سال جاری مسابقات جهانی در پیش دارند. همین که مسابقات در سطح جهانی برگزار می گردد گویای اهمیت آنها است با این حال شرایط تیم ها و ورزشکاران ایرانی برای حضور در آنها خیلی دقیق تعیین نیست.

رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان با اشاره به اینکه جودو، کشتی (آزاد و فرنگی)، شطرنج، والیبال سالنی، تیراندازی، تنیس روی میز، دو و میدانی، والیبال ساحلی، فوتبال، کاراته و ورزش های رزمی 11 رشته ای هستند که مسابقات جهانی آنها سال جاری برگزار می گردد، ادامه داد: البته حضور در همه این رقابت ها قطعی نیست. مسائل مالی محدودیت های زیادی برای مان ایجاد نموده به همین دلیل فعلاً اعزام تیم به چهار رویداد جهانی را قطعی نموده ایم.

حضور قطعی در 4 رویداد

تیشه گران به اعزام های مصوب در فدراسیون ورزش های ناشنوایان اشاره نمود و گفت: جودو، کشتی، فوتبال و والیبال سالنی رشته هایی هستند که حتماً در مسابقات جهانی پیش روی آنها شرکت خواهیم داشت. موضوع اعزام در این رشته ها را حتی در شورای برون مرزی هم مطرح نموده و مصوبه لازم را هم گرفته ایم.

لغو اعزام یا حضور نصفه و نیمه برای 7 رویداد جهانی

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف دیگر رشته ها برای مسابقات جهانی که در پیش دارند، چه می گردد؟، گفت: تصمیمی مبنی بر اعزام قطعی در خصوص دیگر رشته ها نداریم. یا موضوع اعزام را در کل منتفی می کنیم یا اینکه به صورت نصفه و نیمه و با حداقل ترکیب ممکن در رقابت های موردنظر شرکت خواهیم داشت. به طور مثال محتمل است که در تیراندازی 3 - 2 نفر اعزام کنیم. در دوومیدانی با ترکیبی 4 - 3 نفره در مسابقات شرکت کنیم.

باید دخل و خرج را یکی کنیم

رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان مسائل مالی و محدودیت هایی که با آن روبرو است را تنها دلیل این نوع برنامه ریزی بیان کرد و در شرح این موضوع گفت: همزمان 17 رشته را مدیریت می کنیم اما بودجه ای که می گیریم کافی نیست. بنابراین ناچاریم در اعزام ها چنین دیدگاهی را اعمال کنیم و به اصطلاح دخل و خرج را یکی کنیم. به همین دلیل مبنای ما برای اعزام صندلی رشته و مدال آوری است.

توجه به پیشینه و مدال آوری برای اعزام

وی همچنین به آنچه ملاک فدراسیون ناشنوایان برای اعزام قطعی در چهار رشته شده اشاره نمود و گفت: در جودو، کشتی، فوتبال و والیبال سالنی که اعزام شأن به مسابقات جهانی قطعی است، علاوه بر پیشینه خوب برای نتیجه گیری هم شانس بالایی داریم.

یک سوم بودجه خود را از وزارت گرفته ایم

تیشه گران در پاسخ به این پرسش که بودجه فدراسیون ورزش های ناشنوایان چقدر است؟، یادآور شد: بودجه مصوب ما از وزارت ورزش 3 میلیارد تومان بود که تا به امروز یک میلیارد و 900 میلیون آن را دریافت نموده ایم. حالا تصور کنید که برای اعزام جودو به فرانسه با ترکیب حدود 15 نفره، 300 میلیون بودجه ضروری است. اعزام به مسابقات کشتی (ترکیه) 100 نفره خواهد بود. برای فوتبال و والیبال هم بیش از 35 و 20 نفر اعزام می شوند. هزینه اعزام همین افراد رقم سنگینی روی دست فدراسیون می گذارد.

وی در این زمینه ادامه داد: حدود یک سوم بودجه خود را از وزارت ورزش دریافت کردیم و بعید می دانم بتوانیم آن را صد درصد کنیم. به هر حال شرایط مالی ایده آل نیست و وزارت ورزش را هم با محدودیت هایی روبرو نموده است. این شرایط را درک می کنیم اگرچه ما را با محدودیت های اینچنینی روبرو نموده است.

دریافت 320 میلیون از کمیته المپیک و امید به دریافت 400 میلیون باقی مانده

رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان اشاره ای هم به بودجه دریافتی از کمیته ملی المپیک داشت و گفت: سال جاری از کمیته 320 میلیون تومان دریافتی داشتیم. 220 میلیون مربوط به بودجه مصوب برای فدراسیون بود. 100 میلیون هم در قالب حمایت مالی دریافت نموده ایم. در نشستی که چندماه پیش با رئیس کمیته داشتم، وی برای حمایت از فدراسیون در زمینه تهیه البسه و تجهیزات قول یاری 500 میلیونی داد که فعلاً 100 میلیون آن پرداخت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که کمیته ملی المپیک بخش باقی مانده بودجه ای که قول پرداخت آن به فدراسیون ورزش های ناشنوایان داده شده بود را نیز پرداخت کند.

مشکل اینجاست که نه عضو المپیک هستیم و نه پارالمپیک

تیشه گران تاکید نمود: بدبختی و مشکل فدراسیون ورزش های ناشنوایان همین است که نه عضو کمیته پارالمپیک هستیم و نه المپیک؛ البته هیچ یک موظف به حمایت از ما نیستند با این حال لطف کمیته ملی المپیک همواره شامل حال ما بوده اما هیچ وقت از پارالمپیک یاریی نگرفته ایم.

10 میلیارد داشته باشیم کاری روی زمین نمی ماند

رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان در پاسخ به این پرسش که فدراسیون شما چقدر بودجه احتیاج دارد تا بتواند تمام برنامه های خود را اجرایی کند، گفت: 10 میلیارد تومان بودجه ای است که جوابگوی برنامه ها و احتیاجهای ما خواهد بود. این میزان بودجه را بگیریم هیچ کاری در فدراسیون روی زمین نمی ماند.

حضور در المپیک ناشنوایان در اولویت است

احتمال بازی های آسیایی ناشنوایان که برگزاری آن در آبان ماه لغو شد، مهرماه 99 برگزار می گردد. با شرایط موجود احتمال لغو اعزام به این رقابت ها وجود دارد؟، این پرسش پایانی خبرنگاران از مهران تیشه گران بود که در پاسخ به آن گفت: در هر شرایطی اعزام کاروان به این بازی ها در اولویت است و به هیچ وجه آن را منتفی نخواهیم کرد. منتظر هستیم زمان و محل برگزاری بازی ها نهایی گردد تا برای حضور در آن برنامه ریزی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 750

به "لغو بعضی اعزام های جهانی ناشنوایان، 10 میلیارد بودجه می خواهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو بعضی اعزام های جهانی ناشنوایان، 10 میلیارد بودجه می خواهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید