مشکل تامین آب شرب تعدادی از روستاهای اراک، لزوم الگوسازی مصرف صحیح

به گزارش مجله عکس، محمد ظهیری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: وضعیت آب آشامیدنی در تعدادی از روستاهای شهرستان اراک نامطلوب است و شرکت آب و فاضلاب روستایی برای تامین آب این روستا با مسائل و معضلاتی روبرو است.

مشکل تامین آب شرب تعدادی از روستاهای اراک، لزوم الگوسازی مصرف صحیح

مدیر امور منابع آب شهرستان اراک اضافه کرد: طی تابستان جاری در برخی از روستاهای شهرستان اراک به منظور حل مشکل کم آبی، آب آشامیدنی این روستاها از طریق تانکر تامین گردیده است که این مساله هم روستاها و هم شرکت آب و فاضلاب روستایی را با مشکلاتی روبرو نموده است و برای این معضل بایستی چاره اندیشی گردد.

ظهیری اظهار داشت: سال جاری تاکنون در سطح شهرستان اراک برای بهره برداری چاه های آب مجوزدار، 227 مورد کنتور هوشمند نصب گردیده که این تعداد شامل 161 مورد در بخش کشاورزی، 53 مورد در حوزه صنعت، هشت مورد در بخش خدمات و پنج مورد در سایر بخش ها است.

دبیر شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اراک خاطرنشان ساخت: در حال حاضر مساله خشکسالی و بی آبی به یک بحران جدی تبدیل گردیده و تعلل در نهادینه سازی الگو صحیح مصرف و برداشت بی رویه از منابع آبی زیرزمینی، شرایط بدتری را رقم خواهد زد.

وی توضیح داد: افت سالانه منابع آب شهرستان به طور تقریبی سالی 34میلیون متر مکعب بوده که هم اکنون این میزان براساس برآوردهای جدید به 50 میلیون متر مکعب رسیده است؛ باید بدانیم که این روند علاوه بر بحران آب، خطر فرونشست زمین را نیز همراه دارد.

مدیر امور منابع آب شهرستان اراک ادامه داد: فرهنگ سازی الگوی مصرف صحیح آب، جلوگیری از برداشت های غیرمجاز و بهره مندی درست از چاه های مجاز، جلوگیری از محصولات آب بر و از این قبیل را بخشی از مواردی اظهار داشت که می تواند موجب کنترل بحران کم آبی گردد.

لازم به ذکر است طبق برآوردهای اجرا شده، طی سال آبی جاری(مهرماه سال 96 تاکنون) میزان بارندگی در شهرستان اراک نسبت به سال آبی قبل از آن، 35 درصد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 33

به "مشکل تامین آب شرب تعدادی از روستاهای اراک، لزوم الگوسازی مصرف صحیح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل تامین آب شرب تعدادی از روستاهای اراک، لزوم الگوسازی مصرف صحیح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید