مقایسه هیوندای سانتافه 2700 سی سی با خودروهای هم رده

به گزارش مجله عکس، بین شاسی بلند های موجود در بازار همواره رقابت سختی وجود داشته است و این رقابت در بازار خودروهای دست دوم نیز با حرارت خاصی برقرار است. بازار بسیار رقابتی است و هر برندی میخواهد پیروز تر باشد، یکی از همین برندها هیوندی است، که با ارائه شاسی بلند سایز میانه خود یعنی سانتافه تاحدودی معادلات بازار را به هم زد و به تنهایی توانست سهم بزرگی از بازار را تصاحب کند. اما در حال حاضر داستان به گونه دیگری است و سانتافه در بازار رقبای زیادی را پیش روی خود می بیند که عرصه را بر آن تنگ کرده اند.

مقایسه هیوندای سانتافه 2700 سی سی با خودروهای هم رده

خودروهای بسیاری را می توان رقیب سانتافه دانست ولی از میان همه آن ها شاید کیا سورنتو و سانگ یانگ کایرون را بتوان رقیب نزدیک تر دانست. سه شاسی بلند سایز میانه از کره جنوبی، خودروهایی که هر کدام حرف های بسیاری برای گفتن دارند. سانتافه و سورنتو از دو برند هیوندای و کیا که سابقه بیشتری در بازار ایران دارند و از محبوبیت بسیار بالایی نیز برخوردارند و و سانگ یانگ کایرونی که به میزان دو رقیب خود شناخته شده نیست. در این مطلب به مقایسه هیوندای سانتافه 2700 سی سی با کیا سورنتو و سانگ یانگ کایرون خواهیم پرداخت.

مقایسه هیوندای سانتافه 2700 سی سی با کیا سورنتو

کیا سورنتو را باید جدی ترین رقیب هیوندای سانتافه دانست. البته سورنتو مورد نظر نسل اول این خودرو است که در سال 2002 معرفی گشت و تولید آن تا سال 2009 ادامه یافت. البته سورنتوهای موجود در بازار ایران غالبا از مدل های 2008 و 2009 هستند.

کیا سورنتو در بهترین زمان ممکن به بازار ایران راه یافت و خیلی سریع توانست در کلاس خود به یکی از محبوب ترین خودروهای بازار تبدیل شود. طراحی این نسل از سورنتو همانند نسل دوم سانتافه به گذشته تعلق دارد و مسلما امروزه طرفداران زیادی نخواهد داشت. با این وجود نمی توان این دو خودرو را نازیبا دانست، زیرا از طراحی حساب شده ای بهره می برند و همین موضوع یکی از دلایلی است که موجب ماندگاری آنها در بازار شده است.

با این حال شاید بتوان گفت که کیا سورنتو ظاهر پویاتر و اسپرت تری دارد و در مقایسه با هیوندای سانتافه از مجذوب کنندهیت های ظاهری بیشتری برخوردار است. اما از نظر فضای داخلی هیوندای سانتافه شرایط بهتری دارد . از نظر ابعاد داخلی نیز هر دو خودرو شرایط مناسبی دارند و فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار می دهند. از نظر امکانات نیز هر دو خودرو تقریبا در یک سطح قرار دارند و از امکانات مناسبی بهره مند هستند.

درمجموع انتخاب از میان این دو خودرو امری کاملا سلیقه ای است و نمی توان یکی را کاملا بر دیگری برتر دانست. با مقایسه هیوندای سانتافه 2700 سی سی با کیا سورنتو متوجه می شویم که سورنتو به یک پیشرانه 3.3 لیتری 6 سیلندر مجهز است که می تواند 241 اسب بخار قدرت و 313 نیوتن متر گشتاور را تولید کند و این قدرت به وسیله یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک که هماهنگی خوبی نیز با پیشرانه دارد، به هر چهارچرخ منتقل می شود.

در نقطه مقابل اما هیوندای سانتافه در قدرتمندترین نسخه خود از یک پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر برخوردار است که 280 اسب بخار قدرت و 335 نیوتن متر گشتاور را در اختیار سانتافه قرار می دهد. گیربکس استفاده شده در سانتافه نیز یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است که نیروی پیشرانه را به هر چهارچرخ خودرو منتقل می کند.

کاملا معین است که هر دو خودرو از قدرت بالایی برخوردار هستند و به راحتی می توانند به نیازهای شما پاسخ دهند. مصرف سوخت بالای هر دو خودرو نیز یکی از معایب مشترک آنهاست.

کیا سورنتو در مقایسه با هیوندای سانتافه از سواری بهتری برخوردار است و توانایی بسیار خوبی نیز در آفرود دارد. درمجموع این خودرو به دلیل ظاهر بهتر، استهلاک کمتر، کیفیت بالاتر، از ارزش خرید بیشتری در مقایسه با سانتافه برخوردار است.

مقایسه هیوندای سانتافه با سانگ یانگ کایرون

سانگ یانگ کایرون یکی دیگر از رقبای هیوندای سانتافه است که در سال 2012 به وسیله رامک خودرو به بازار ایران راه یافت. اگرچه این محصول سانگ یانگ علی رغم توانایی های فنی مناسبش، هرگز نتوانست به پیروز چشم گیری دست یابد.

ظاهر سانگ یانگ کایرون ساده است و تا حدودی ناهماهنگی در طراحی اجزای مختلف آن به چشم می خورد، ولی در مجموع می تواند ظاهر آن را قابل قبول دانست، اگرچه شاید برای بسیاری از افراد سانتافه خودروی زیباتری باشد. طراحی کابین کایرون متفاوت و خاص است در مقایسه با سانتافه شاید خیلی مجذوب کننده به نظر نرسد.

با مقایسه هیوندای سانتافه 2700 با سانگ یانگ کایرون باید گفت که از نظر کیفیت متریال نیز سانتافه شرایط بهتری دارد. از نظر امکانات، اما سانگ یانگ کایرون شرایط بسیار خوبی دارد و به راحتی می تواند با دو خودروی دیگر رقابت کند.

سانگ یانگ کایرون در بازارهای جهانی با پیشرانه های مختلفی عرضه شد، اما مدل در نظر گرفته شده برای بازار ایران، حجمی معادل 3.2 لیتر و 6 سیلندر دارد که قادر است 220 اسب بخار قدرت و 312 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال قدرت پیشرانه به هر چهارچرخ نیز، کایرون از یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک بهره می برد. در حالی که در سمت مقابل پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر سانتافه قادر است 280 اسب بخار قدرت و 335 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

سانگ یانگ کایرون با وجود قدرت نسبتا بالایی که دارد، به دلیل وزن بالایش خودرو چندان سریعی نیست، به ویژه در شتاب گیری اولیه عملکرد مناسبی ندارد و از این نظر در مقایسه با دو خودروی دیگر در جایگاه پایین تری قرار می گیرد و از نظر میزان مصرف سوخت نیز همانند دو رقیب دیگرش مصرف بالایی خواهد داشت.

درنهایت می توان گفت که سانگ یانگ کایرون بازار خرید و فروش مناسبی ندارد و همین موضوع باعث می شود که دو خودروی دیگر گزینه مناسب تری باشند.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از هیوندای سانتافه و ارزش خرید آن در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های سایت خبرنگاران، از آخرین قیمت خرید و فروش سانتافه 2700 سی سی مطلع شوید.

نطر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2138

به "مقایسه هیوندای سانتافه 2700 سی سی با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه هیوندای سانتافه 2700 سی سی با خودروهای هم رده" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای سانتافه 2700 سی سی با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید