چرا برای اعلام خبر مرگ، رقابت می کنیم؟!

به گزارش مجله عکس، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توییتر، با انتقاد از عملکرد بعضی رسانه ها در انتشار اخبار مربوط به شرایط سلامتی محمدرضا شجریان، بار دیگر بر لزوم رعایت دو اصل دقت و صحت در انتشار اخبار تاکید نمود.

چرا برای اعلام خبر مرگ، رقابت می کنیم؟!

به گزارش خبرنگاران، امروز (آدینه) دوم اسفند ماه بعضی رسانه ها و سایت های خبری با انتشار اخباری درباره استاد آواز ایران، در نهایت همایون شجریان را وادار به واکنش کردند. فرزند محمدرضا شجریان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام، با رد شایعه ها خواهان آن شده است که خبر صحیح را فقط و فقط به وسیله این صفحه پیگیر باشند.

اما عملکرد این رسانه ها در ادامه انتشار تکذیب خبر درگذشت محمدرضا شجریان، انتقاد بعضی، از جمله محمد خدادی (معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد) و چند تن دیگر از استادهای ارتباطات را به همراه داشته است.

خدادی با انتشار عکسی از مطلب همایون شجریان درباره پدرش، توییت نموده است:

بارها خبر فوت بسیاری از بزرگان در رسانه ها اعلام و سپس تکذیب شده، چرا برای اعلام خبر مرگ رقابت می کنیم در حالیکه باید ⁧دقت⁩ برای ⁧صحت⁩ و سپس ⁧ سرعت⁩ و ⁧رقابت⁩ را به عنوان مهارت در فراوری محتوی انتخاب کنیم تا اعتماد مخاطب به رسانه ماندگار گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 823

به "چرا برای اعلام خبر مرگ، رقابت می کنیم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا برای اعلام خبر مرگ، رقابت می کنیم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید