چه کسی بر مسکن قیمت می گذارد؟

به گزارش مجله عکس، بعضی مشاوران ملکی می گویند: قیمت های موجود در حیطه مسکن، به علت فعالیت بعضی برنامه و سایت های اجاره و فروش، از قیمت های کارشناسی شده فاصله گرفته است.

چه کسی بر مسکن قیمت می گذارد؟

به گزارش اکوایران، محله تهرانسر در منطقه 21 و در غرب تهران واقع شده است و از شمال به جاده مخصوص کرج، از جنوب به بزرگراه فتح، از شرق به فرودگاه مهرآباد و از غرب به بزرگراه آزادگان متصل می گردد و دارای چهار بخش شمالی، مرکزی، شرقی و غربی است.

یک واسطه گر ملکی در محله تهرانسر با انتقاد از پلتفرم های آنلاین رهن و اجاره مسکن می گوید: قیمت های موجود در حیطه مسکن، به علت فعالیت بعضی برنامه و سایت های اجاره و خرید و فروش مسکن، از قیمت های کارشناسی شده فاصله گرفته؛ برای مثال، مالکی به 500 میلیون تومان بودجه نیازمند است و رهن کامل ملک 50 متری خود را بدون اینکه در نظر بگیرد که آیا ارزش واقعی آن این رقم است یا نه با 500 میلیون تومان آگهی می نماید؛ مالکی دیگر نیز با بازدید از این سایت ها، رهن این ملک و امثال آن ها را مبنای قیمت گذاری ملک خود قرار می دهد.

این مشاور املاک در رابطه با شرایط عرضه و تقاضای خرید و فروش خانه ادامه می دهد: در 3 الی 4 ماه اخیر، در بنگاه ملکی ما حتی یک معامله هم صورت نگرفته است؛ اما در زمینه رهن و اجاره تقاضا وجود دارد، اما با بودجه های کم.

به گفته وی، در سال گذشته در تهرانسر، رهن کامل یک ملک با 75 مترمربع زیربنا و 10 سال ساخت، 300 میلیون تومان بود که در امسال این رقم با افزایش دوبرابری به 600 میلیون تومان رسیده است.

در محله تهرانسر، رهن واحدی با 106 مترمربع زیربنا، 750 میلیون تومان و اجاره ماهانه آن 100 هزار تومان است؛ رهن کامل یک واحد 80 متری نیز، 800 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

برای واحدی دیگر با 90 مترمربع مساحت، 300 میلیون تومان رهن و 8 میلیون تومان اجاره ماهانه و برای رهن واحدی 67 متری، 280 میلیون تومان رهن و 5 میلیون تومان اجاره ماهانه پیشنهاد شده است.

برای واحدی با 86 مترمربع زیربنا، 500 میلیون تومان رهن و 3 میلیون تومان اجاره مشخص شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مرداد 1402 بروزرسانی: 17 مرداد 1402 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2312

به "چه کسی بر مسکن قیمت می گذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسی بر مسکن قیمت می گذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید