کارگردان عراقی با سفر به جشنواره جهانی فیلم فجر می آید

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سفر محصول 2017 عراق، کانادا، انگلیس، فرانسه، قطر، هلند به کارگردانی محمد الدراجی در بخش جلوه گاه شرق سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آید.

کارگردان عراقی با سفر به جشنواره جهانی فیلم فجر می آید

این فیلم برای دریافت جایزه بهترین فیلم آسیایی در جشنواره دنیای فیلم فجر رقابت می نماید و طبق آخرین برنامه ریزی ها، محمد الدارجی به همراه 2 بازیگر اصلی این فیلم در جشنواره حضور پیدا می نمایند.

در سفر داستان شخص به نام سارا را دنبال می کنیم که در آستانه انجام عملی دور از ذهن قرار گرفته است که یک مواجهه پیش بینی نشده و عجیب، فرصت نظاره کردن عواقب احتمالی عمل خرابکارانه اش را برای او فراهم می آورد.

درام تریلر 82 دقیقه ای سفر چهارمین فیلم داستانی بلند محمد الدراجی است که سه مستند بلند هم در کارنامه اش دیده می گردد. سفر که با بودجه ای یک میلیون دلاری ساخته شده است در سال میلادی گذشته اولین نمایشش را در بخش سینمای معاصر دنیا در جشنواره فیلم تورنتو پشت سر گذاشت.

محمد الدراجی در سال 1978 در بغداد به دنیا آمد. او که تهیه نماینده و کارگردان است در رشته فیلمسازی در لندن تحصیل کرد. وی به خاطر فیلم های رویاها (2006، که اولین فیلم اوست)، پسر بابل (2009) و شن های بابل (2013) بیشتر از مستندهایش شناخته می گردد. البته محمد الدراجی فعالیت های سینمایی اش را به عنوان فیلمبردار و از سال 2003 با فیلم کوتاه شماره 438 شروع کرد و علاوه بر این کار تدوین فیلم نیز می نماید.

محمد الدراجی که تا امروز با فیلم هایش به جشنواره های مختلفی از جمله برلین، کارلووی واری، ورشو، ساندنس، تریبکا، روتردام، سیاتل، اِدینبرو، شب های سیاه تالین، آسیا پاسیفیک اسکرین، استانبول، قاهره، بروکلین و... رفته و جوایز مختلفی نیز دریافت نموده است، پیش از این در سال 2011 با پسر بابل به ایران و جشنواره فیلم فجر آمده بود.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره [email protected] است.

سی و ششمین جشنواره دنیای فیلم فجر 19 تا 27 آوریل 2018 برابر با 30 فروردین تا 7 اردیبهشت 1397 به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 510

به "کارگردان عراقی با سفر به جشنواره جهانی فیلم فجر می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان عراقی با سفر به جشنواره جهانی فیلم فجر می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید