کاهش پدیده وارونگی هوا در فصل سرما با نانوکاتالیست ایرانی

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت ایرانی نانوکاتالیست های اگزوز خودرو برای کاهش آلودگی هوا فراوری می نماید که استفاده از آن ها می تواند سهم به سزایی در بهبود کیفیت هوا در روزهای سرد سال داشته باشد. نانوکاتالیست های این شرکت دارای استاندارد یورو 4 هستند.

کاهش پدیده وارونگی هوا در فصل سرما با نانوکاتالیست ایرانی

این شرکت مبدل کاتالیستی خودرو حاوی نانوذارت فلزات گران بها جهت کاهش آلاینده های گاز خروجی از اگزوز فراوری می نماید که نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا می تواند داشته باشد.

لادن کمال زاده مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت درباره کاتالیست های نانویی شرکت گفت:این کاتالیست به دلیل بهره مندی از نانوذرات می تواند اثربخشی بالایی داشته باشد به این شکل که کاهش ابعاد ذرات موجب افزایش مساحت سطحی شده و در نهایت باعث بهبود کارایی کاتالیست می گردد.

وی اضافه نمود: بنابراین می توان گفت اصلی ترین تفاوت میان این نانوکاتالیست ها با کاتالیست های رایج، در سطح فعال بالای نانوکاتالیست ها به دلیل کاهش ابعاد ذرات است. این در حالی است که تاثیر کاهش ابعاد فقط محدود به عملکرد کاتالیست نشده و قیمت آن را نیز کاهش می دهد.

به گفته وی، در واقع زمانی که از ذرات درشت استفاده می گردد میزان مصرف مواد اولیه (فلزات گران بها) افزایش می یابد و این روی قیمت نهایی تاثیرگذار است و در عین حال به دلیل بزرگ بودن ابعاد، مساحت سطح افزایش نمی یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 380

به "کاهش پدیده وارونگی هوا در فصل سرما با نانوکاتالیست ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش پدیده وارونگی هوا در فصل سرما با نانوکاتالیست ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید