تور ارزان اروپا: اروپا واکسیناسیون بچه ها 5 تا 11 سال را شروع کرد

به گزارش مجله عکس، بعضی کشور های اروپایی روز چهارشنبه واکسیناسیون بچه ها 5 تا 11 سال را در کوشش برای مهار همه گیری کووید - 19 و بازنگه داشتن مدارس شروع کردند.

تور ارزان اروپا: اروپا واکسیناسیون بچه ها 5 تا 11 سال را شروع کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آلمان، اسپانیان، یونان و مجارستان کشور هایی بودند که واکسیناسیون بچه ها را شروع نموده اند.

نیکی کرامیوس وزیر آموزش یونان جزو اولین کسانی بود که وارد بیمارستانی در آتن شد تا پسرش را واکسینه کند.

تا به امروز در این کشور بیش از 30 هزار وقت واکسیناسیون برای بچه ها ثبت شده است.

سازمان نظارت بر داروی اتحادیه اروپا ماه گذشته تائید کرد واکسن فایزر-بایون تک برای بچه ها 5 تا 11 سال تزریق گردد، گروهی سنی که موارد بالای ابتلا به کرونا را در این قاره تجربه نموده اند.

واکسن های مربوط به این گروه سنی در دُزهای پایین تر به نسبت واکسن های فایزر متناسب افراد بالای 12 سال در نظر گرفته می گردد.

دانمارک که شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا به علت شیوع سویه اومیکرون است و بعلاوه بعضی منطقه ها اتریش واکسیناسیون بچه ها کم سن و سال را در ماه گذشته میلادی شروع کردند.

آمریکا اولین کشور بزرگی بود که این کار را شروع کرد و تا به امروز بیش از 5 میلیون کودک 5 تا 11 ساله آمریکایی واکسن زده اند.

کمیسیون واکسن STIKO آلمان به طور رسمی واکسن را فقط برای بچه های با شرایط خاص توصیه می نماید، اما حتی بچه ها سالم نیز می توانند واکسینه شوند اگر والدین شان خواهان آن باشند.

بعضی شهر های آلمان قصد دارند واکسیناسیون بچه ها را در موزه ها و باغ وحش ها انجام دادند و سایرین نیز اعزام تیم های واکسیناسیون سیار در خارج از مدارس را مورد آنالیز قرار می دهند.

در اسپانیا که یکی از بالاترین نرخ واکسیناسیون کووید در اروپا را داراست، عملیات ایمن سازی بچه ها 5 تا 11 ساله با هدف شکست زنجیره انتقال در محیط های خانوادگی، مدارس و جامعه شروع شده است. اسپانیا حدود 3.3 میلیون کودک در این رده سنی دارد.

نتایج یک آنالیز نشان داد 74 درصد از والدین اسپانیایی بچه ها 5 تا 11 سال می خواهند بچه هاش واکسن زنند.

شماری از کشور های اروپایی شامل ایتالیا، پرتغال، لهستان، کشور های حوزه دریای بالتیک و جمهوری چک نیز از روز های آینده واکسیناسیون بچه ها این گروه سنی را شروع می نمایند و سایرین همچنان در حال نهایی کردن برنامه و طرح های شان هستند.

در فرانسه، واکسیناسیون تنها برای بچه ها 5 تا 11 ساله ای که در معرض خطر بیماری جدی هستند، تائید شده، اگرچه دولت پاریس گفته است که این مساله را برای تعمیم به همه بچه ها برمبنای داوطلب بودنشان مورد آنالیز قرار می دهد.

قبرس از روز پنجشنبه بچه ها 5 تا 11 سال را شروع کرد و بلژیک نیز منتظر توصیه های نهاد ملی سلامت این کشور برای انجام این کار است.

نهاد درمانی سوئیس نیز چراغ سبز واکسیناسیون بچه ها را صادر نموده است، اما این فرآیند از اوایل ژانویه (دی) شروع می گردد.

در انگلیس نیز کارشناسان بعلاوه در حال ارزیابی این مساله هستند که واکسیناسیون بچه ها 5 تا 11 سال را تائید نمایند و تصمیم گیری در خصوص آن احتمالا تا قبل از کریسمس گرفته می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2087

به "تور ارزان اروپا: اروپا واکسیناسیون بچه ها 5 تا 11 سال را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: اروپا واکسیناسیون بچه ها 5 تا 11 سال را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید