استفاده از فناوری چین و روسیه در دوران تحریم باید بیشتر گردد

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران:مدیر عامل سازمان صنایع هوایی با اعلام اینکه باید از فناوری های چین و روسیه در زمان تحریم بیشتر استفاده گردد، گفت: هر فناوری مطرح جهان قطعا در جمهوری اسلامی ایران قابل دستیابی است و در زمان تحریم می توان به بالاترین سطح آن دست یافت.

استفاده از فناوری چین و روسیه در دوران تحریم باید بیشتر گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، منوچهر منطقی در نشست تخصصی مالی الگوی باز کردن گره تحریم گفت: در زمانی که به بنگاه های مالی شوک ناشی از تحریم وارد می گردد آنها به دو صورت می توانند عمل نمایند. در حالت اول به دلیل فشار تحریم ها فعالیت های بنگاه ها متوقف می گردد یا با شرایط سنجی لازم به توسعه و پیشرفت دست پیدا می نماید.

وی با بیان اینکه بنگاه های مالی با ارتباطات داخلی و خارجی خود فعالیت می نمایند گفت: بنگاه هایی که ارتباط خارجی کمی دارند جایگاهی در میان بنگاه های پیشرفته نداشته و بیشتر در بنگاه های مالی خرد در نظر گرفته می شوند.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی کشور با اشاره به راهکارهای مورد احتیاج بنگاه ها برای برقراری ارتباط با خارج کشور در شرایط تحریم ها گفت: بنگاه ها در شرایط تحریم ها راه چاره های متفاوتی با توجه به شرایط خود دارند. در این شرایط بنگاه ها باید راه چاره های متناسب با شرایط و خلاقیت خود استفاده نمایند.

منطقی ادامه داد: در شرایط تحریم بنگاه های مالی باید به فعالیت های درونزایی خود توجه نمایند و در کنار آن شرایط پیرامونی خود را در نظر گیرند به طوری که به کوچکترین سیگنال های موجود نیز باید توجه نمایند.

وی اضافه نمود: دولت ها در این شرایط احتیاجمند توجه به صنایع مادر هستند و در این ارتباط باید از دانشگاه ها به طور وسیع استفاده نمایند.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی کشور با اشاره به اینکه یکی از نکات مهمی که در شرایط تحریم باید در نظر داشت، گفت: در این شرایط بنگاه ها باید به شبکه سازی ها توجه بیشتری داشته باشند که در این زمینه دولت می تواند تسهیلات بیشتری در ا ختیار آنها قرار دهد.

منطقی در ادامه با اشاره به بهره گیری فناوری ها از سایر کشورها اضافه نمود: از فناوری های چین و روسیه در زمان تحریم ها باید به میزان بیشتری استفاده گردد.

وی با اشاره به پیشرفت های ایران در زمینه فراوری پهپادها گفت: در 10 سال اخیر جهش های فراوانی در زمینه فراوری پهپادها داشته ایم و بر روی پهپادهای پیشرفته و مطمئن مهندسی معکوس شده است اما وقتی به استراتژیک ها نزدیک می شویم احتیاجمند فعالیت فراتر هستیم.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی کشور اضافه نمود: برای این کار از مراکز طراحی استفاده شده و عالی ترین سطح فناوری هوایی جهان در این مراکز موجود است که از فعالیت شرکتهای دانش بنیان نیز استفاده شده است.

منطقی اضافه نمود: به طور قطع می توان بیان داشت که هر فناوری مطرح جهان در این زمینه قطعا در جمهوری اسلامی ایران قابل دستیابی است و در زمان تحریم ها می توان به بالاترین سطح آن دست یافت که در زمان پس از تحریم ها نیز کاربرد دارد.

وی با اشاره بیان اینکه با معین شدن منافع ملی و جلوگیری از تفرق آراء می توان به فناوری های بیشتری نیز دست یافت اضافه نمود: ما در کشور نیروهای متخصصی داریم که نسبت به شرایط محیطی حساسند و در صورتی که در موارد کلیدی آتش بس داده گردد عملکرد آنها افزایش می یابد.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی کشور در خاتمه گفت: بخش دفاع دارای پیشرفته ترین فناوری در صنایع کشور بوده که به دلیل دور بودن از تفرق آراء پیشرفت های فوق العاده ای داشته است. این بخش استراتژ های ثابتی داشته است که دلیل آن فعالیت زیر نظر مستقیم رهبری می باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 593

به "استفاده از فناوری چین و روسیه در دوران تحریم باید بیشتر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از فناوری چین و روسیه در دوران تحریم باید بیشتر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید